Samsung galaxy s 2 calendar

Diskussion i 'Applikationer' startad av wuqqs, 22 dec 2011.

  1. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag var inne på en Tele2-butik idag och fingrade lite på en SGS2.
    Sitter på en SGS själv och tycker om att mecka med den.

    När jag fingrade på SGS2 lade jag märke till kalender-widgeten den har.
    Jag uppfattade det som att det var standard-kalender-appen.

    Jag ville dubbelkolla vad den hette, så ja fixade en ny hemskärm och la in widgeten igen. Såg då att den hette Månad som widget.

    Jag har inte hittat någon bild på den, men det jag ansåg var riktigt snyggt och praktiskt med den var att den både visade hela månaden, samt dagens händelser nedanför. Allt samtidigt med andra ord.
    Att det sen varit någon iphone-klåpare (rena spekulationer) framme och konfigurerat så om man tryckte på valfri dag lade man till en ny händelse i stället för att se vilka händelser den dagen redan hade inlagd, var lite synd.

    Är det någon som vet om man som SGS-ägare kan ta del av denna, mer eller mindre perfekta kalender. Som vet vad den heter eller tom har en länk till apkn hade det varit strålande.
    Den enda widgeten jag alltid funnit brister med har nämligen varit kalendern som alltid saknat något. Antingen kan man inte scrolla i widgeten, eller så är det för otydligt var i veckan man är etc etc. Alltid något, men denna SGS2 kalender såg ut att ha allt. Vill bekräfta det :)

    Oerhört tacksam för svar och hjälp!
     
  2. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Det är alltså ingen som känner till möjligheterna att få kalendern till SGS?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  3. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Googlade lite och hittade en person på XDA som råkar radera sin,så det ska enligt dem vara denna http://bit.ly/skSdFE
    Hoppas det är rätt kalender God jul :cool:
     
  4. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Tack så väldigt mycket. Dock kunde jag inte installera den då det står att det är en system-app och kan ej överskriva den befintliga.
    Det var så himla länge sen jag var i närheten av något liknande och minns inte riktigt vilken väg jag ska ta för att lösa problemet :)
    Jag måste ju tvinga in den som admin typ. Så långt är jag med.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk