Samsung Galaxy S eller iPhone 4?

Diskussion i 'Allmänt' startad av worldwide, 31 dec 2010.

1. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Nu är det så att jag ska köpa en av de här, och jag undrar vilken av de passar mig bäst.

Har SGS lika bra ljud som iPhone 4 genom hörlurar?
    Finns det musikspelare för Android som mäter sig med musikspelarens UI i iPhone??
    Kan iPhone bli lika öppen som Android med hjälp av jailbreaking? Kan man ändra lika mycket?

Kom helst med andra argument än t.ex. Att iphone är låst, android är öppet osv. :)

2. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Har nyligen haft möjlighet att jämföra min sgs med en kompis iPhone 4, och jag kan lugnt säga att sgs vinner på alla fronter!

Dock ska väl nämnas att min sgs inte kör med original mjukvara utan senaste skapelsen från "doc"!

Så min rekommendation blir sgs, eller om du orkar vänta tills efter nyår, så tycker jag att lgs Optimus 2x verkar lovande!

3. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

För mellanskillnaden i pris kan du även köpa dig ett par riktigt bra hörlurar från shure och därigenom slippa pisseljudet som originalpluggarna bjuder på.

4. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Men som sagt, om SGS ens ska ha en suck måste man mjukvarumodda den ordentligt ;) Men turligt nog är det enkelt...

5. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Satsa på Nexus S i stället. Mycket trevligare mjukvaruprestanda på den är på Galaxy S. :)

6. Alucard-

Alucard- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har haft iphone sen den första släpptes i usa. Nu har jag dock en sgs men kqn säga det att flytet du har i en iphone kommer android mobilerna alldrig få. Apple optimerar sin mjukvara till endast en lur android skall passa till så många mer.
    Jag funderar alvarligt till att gå tillbaka till min iphone 4:a då den är.så mycket snabbare. Bara något som mycket.bättre push är på iphone och hur mycket bättre deras mail klient är.
    Out of the box finns det ingen android som piskar iphone på fingrarna.

7. wannebe

wannebe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Har en SGS som är helt orginal med froyo bara, helt utan modd eller fix :-) Den är väldigt bra som den är och nu börjar market komma upp lite i standard oxå. Man kan fixa till telfefonen så den blir riktigt vacker när man kollar på "hemskärmen", man kan tweaka o pilla hur mycke som helst med den utseendemässigt, Gillar du sånt så är det ett givet val men vill du att allt ska flyta helt utan problem så är det nog iphone 4 som gäller. Har med det sagt inga problem med större lagg på min och mitt batteri håller alltid minst ett dygn men appel behöver ju bara optimera till en lur och den kan man inte ändra nått på själv så det är ju mycket enklare för dom... Jag är nöjd med mitt val och sgs är om inte den bästa mobilen jag ägt iaf den roligaste och mest tweakvänliga (min första android)

8. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Har haft Iphone 3gs och Iphone4.Men gubben fick ta den eftersom jag gillar Android och kan forma telefonen som jag vill.Nej du kan inte gjöra så mycke med en jailbreakad Iphone som du kan med en Android phone.Tror att den bästa spelaren till Android är PowerAMP där har du even equ.Iphone har bättre ljud och bättre batteritid.Vill du ha en lätt telefon och inte gjöra så mycke,köp Iphone.Vill du mixtra och ha widgetar köp Android.

9. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Om du vill ha en telefon som är enkel och istortsett laggfri köp iPhone . Om du vill ha en mobil som redan som orginal funkar bra men med lite ändrad mjukvara är helt underbar och som du kan göra allt med köp Samsung Galaxy S. Iphone 4 vs SGS - Att anpassa sig eller att anpassa :) Om du vill ha ännu mer köp Google Nexus S eller vänta på Lg Optimus 2x som kommer snart.

10. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

du har en spåkula?
    nej
    va? jämför du med android 1.6 mot ios 4.x nu??
    konstigt, jag har sett massvis med androidtelefoner som piskar iphone direkt, eftersom du är tvungen att installera skit i din dator om du nu har en som du MÅSTE ha för att ens kunna starta en iphone.
    Återigen, jag förstår att det är dina åsikter, men du serverar dom som det vore rena sanningar, jag är trött på att "mjukt flyt" = hastighet, det är samma sak som folk som tror att en audi har bättre kvalité p.g.a bättre detaljkänsla i kupén, tyvärr blir det ett tråkigt uppvaknande när bilen går sönder precis lika lätt som vilken billig bil som helst.

neddie, sefrearo, nonajme och 2 andra gillar detta.
  11. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Köp en IPhone 4 tror faktiskt du blir mest nöjd med den som alucard säger flytet som IPhone har kommit inte komma till android än på 1 år.

12. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Du kommer inte bli besviken om då köper en Iphone för då vet du vad du kommer att få.
    Men om du köper SGS istället så kan du bli besviken för att den fungerar inte så bra "out of box". Man man då själv justera hur man vill ha den och har man ingen android erfarenhet så blir det mycket svårare.
    Om du tycker det är roligt att pilla och leka med telefonen så är det helt klart SGS eller kanske nexus S.
    Men om du vill att saker och ting ska bara fungera så köp en Iphone.

13. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Kan hålla med dig att flytet är bättre,men håller inte med dig när du säger att Iphonen är snabbare.

14. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Förstår inte riktigt vad folks problem är med Android "out of the box" , det finns en sms klient, mailklient, market, webläsare och en knapp för att lista vilka appar man har. sen är det upp till en själv om man vill förändra utseendet. (till skillnad från en iphone där det innebär att byta bakgrundsbild som bäst, som för övrigt inte gick att göra för inte alltför länge sen)

Men att en iphone skulle vara snabbare än Android, nej det tycker jag inte när man jämför, det enda iphoneägare fokuserar på är att UI't ska gå mjukt känns det som.
    Innan dess var det att MMS var värdelöst, multitasking behöver man inte, och vem tusan vill ha bakgrundsbilder och mappar att lägga appar i på hemskärmen?..ja, det som är standard lite överallt dvs.

15. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Köp en SGS, är du inte nöjd med den efter en vecka så lämna tillbaka den.
    Glöm inte att UI't går att förändra helt och hållet, det går inte på iPhone.

16. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har haft en ermé olika android nallar, samt att jag även har ägt iphone 3, 3gs, och 4
    Det jag har kommit fram till är att iphone är en tråkig telefon för mig iaf.

Hoppa inte på mig nu men min åsikt om det hela är:
    iphone var revolutionerande när den kom, för att det var den första luren med ordentliga appar och appstore.. sen när android kom så har den tappat mer och mer.. och i dag så tycker jag personligen att android gör cirklar runt iphones.. trots att jag fortfarande behåller iphonen i min ägo. Själv tycker jag inte att det är speciellt mycket bättre flyt på min iphone än min xperia som jag bytheway själv har anpassat och gjort om exakt som jag vill ha det.

Ruscam gillar detta.
  17. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    tycker du har helt rätt i det du skriver.

glöm inte att android ligger efter i antal år räknat

18. PEACEMAN

PEACEMAN Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

ja, android har ju inte funnits lika länge som IOS
    & dom är ju jätte olika så det är svårt att jämföra

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Alla kommer förr eller senare gå ifrån Apple. Det är bara en fråga om när. Just nu faller de på telefonfronten till fördel för Android.

Iphone 4 är en tråkig telefon. Det händer ingenting. ALLA ser EXAKT likadana ut.

En Android är betydligt roligare. Dessutom kostar den inte alls lika mycket.

Men allt beror på vad du skall ha den till. Det går inte att kröna en vinnare som ALLTID vinner.

20. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Pågår det nån slags kampanj från Apples sida här. Undrar om det inte är mer Äppel-knutbyare här än i random äppelforum - om nu såna finns då målgruppen antagligen inte har kommit så långt i sin teknikutveckling...

Sent from my HTC Hero using Tapatalk