Samsung Galaxy S II eller HTC Sensation?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av milos98k, 6 jan 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. milos98k

milos98k Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tänker byta ut min HTC Evo 3D mot en nyare, snabbare, snyggare android mobil. Jag har fått ögonen på Galaxy S II:an, men vet inte så mycket om HTC Sensation, fast jag har hört att den ska vara väldigt bra. Det har jag också hört om S II:an, så jag undrar vilken jag ska skaffa mig.

Any ideas? :P

Troligen S II:an XD

Last edited: 6 jan 2012
  2. Macke.M

Macke.M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
    Galaxy S2 lätt! :D

3. Znahoj

Znahoj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 2:
    LG Nexus 5
    ROM:
    AOSP hembakad
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 plus
    Platta:
    Apple iPad Air
    Sensation är en bra lur, men med två mindre bra egenskaper:
    - Batteritiden. Har dock stoppat i ett större från Sensation XE o då är det lite bättre.
    - gsm/3g mottagning.
    Har ingen GSII ATT jämföra med men mottagningen där jag bor är allmänt kass så det är märkbart om man har en sämre antenn.
    Har jämfört mot iPhone ( 3Gs, 4, 4s) o Sensation har 10-15 dBm sämre än dessa på alla ställen jag mätt på.
    ( OBS, mätt utan att hålla i lurarna, så att "death grip" inte påverkat. )
    Är du för det mesta någonstans med bra mottagning o inte bekymrar dig om batteritid så är den helt ok annars.
    I mitt tycke bra byggkvalitet o bra skärm.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

4. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har en sensation, är ganska nöjd med den. Några små saker som irriterar men igentligen inget farligt..

Jag personligen skulle välja en sensation alla gånger om man inte flashar in en ny rom, pillade en gång på en s2`a och personligen så finner jag touchwich på den uuuuuberfult och tråkigt...
    Sense är såå mycket snyggare..
    Sen det som skiljer sig prestanda mässigt på dom två tror jag personligen inte att en normal användare märker nån skillnad..

Men är inte en evo 3d i princip en sensation som ser annorlunda ut och har 3d?

5. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag var först inne på att skaffa en HTC Sensation och hade väl nästan bestämt mig till 100% att jag ville ha den men sen kollade jag på Galaxy S2...

Samsung har väl inte varit min favorit direkt och brydde mig därför inte att kolla på Galaxyn tidigare men när jag väl gjorde det så blev jag kär och det var telefonen jag ville ha! :)

Så jag skaffade den och den är fantastisk!
    Finns verkligen inte mycket att klaga på, men måste jag säga något så är det batteritiden. Men man kan inte förvänta sig så mycket på den fronten av ett monster som denna telefon är! Och det problemet är Galaxyn knappast ensam om.

Det som är rätt så häftigt tycker jag är att den kom ut i maj (?) och spöar skiten ur ajfån som kom ut i höstas.

Både HTC Sensation och Samsung Galaxy S2 är riktigt bra telefoner men jag står på Galaxyn's sida denna gången :)

Du kommer inte ångra dig om du köper Samsungen, det lovar jag.

6. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Samsung Galaxy S II, tvivelsutan. Sensation är för all del inte en dålig telefon, tvärtom, men den bleknar i en direkt jämförelse med vad som under 2011 var den bästa androidtelefonen på marknaden.

En bred majoritet av alla recensioner runtom på nätet håller dessutom med om detta. Få anser att Sensation är bättre än SGSII.

7. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 321
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Välj Galaxy SII, bättre prestanda, batteitid, skärm osv. Som flera ovan sagt så är Sensation inte en dålig telefon - den är bara inte lika bra som SGSII.

På SII får du tex
    -Mer inbyggt minne
    -Bättre prestanda (bättre processor)
    -Mer RAM-minne
    Om batteritid spelar stor roll för dig har samsung släppt ett 2000mAh batteri som finns att köpa till telefonen - vet dock inte hur det ser ut för Sensation :)

Välj SII så kommer du garanterat bli nöjd!

8. pannnkakan

pannnkakan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 9,7''
    Platta 2:
    iPad Pro 12,9''
    Det beror väl på vad du gillar. Det är inte så stor skillnad på HTC sensation och sensation XE så jag rekommenderar att du köper XE:n för bättre lurar/prestanda, även fast man kan överklocka den själv så är det inte så farligt att lägga till ett par hundralappar för ett riktigt snyggt lock. Sensation sitter perfekt i handen och man vill nästan aldrig släppa den medans S2an är väldigt stor. S2an känns för plastig för mig medans sensation är väldigt skönare och känns mer som en telefon än s2an.

Jag rekommenderar Sensation för att man(jag) stör sig på plastkänslan på s2an så mycket.

~Pkz

9. yalazy

yalazy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Titta på skärmarna på SII och Sensation bredvid varandra innan du bestämmer dig! Förutom att SII är bättre på de flesta punkter så är det stor skillnad på skärmarna. SII:an har mycket bättre kontrast tycker jag, vilket gör att den är lättare att se på och fr a bättre i starkt ljus.

milos98k gillar detta.
  10. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

S2an helt klart. Har haft båda och sensation har bara för många brister för att vara en top end telefon i mitt tycke.

Sent from my GT-I9100

11. EpicItchy

EpicItchy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

SII. Allt e galet med den! + den är rankad som världens bästa mobil ;)

milos98k gillar detta.
  12. Bostrom

Bostrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har ägt en SII och har numera en Sensation XE istället. Om jag skulle välja skulle jag lätt välja HTC:n alla dagar i veckan. Sjukt mycket bättre byggkvalitet, och stock UI. Till alla tyngre appar och spel jag testat med dessa två så har båda två varit snabba. Jag har inte behövt SII:ans extra kraft något alls. På samsungen hade jag lite otrevliga fel som dålig wifi-styrka, appkraschar lite då och då och lite "lagg" när man surfade ibland. Annars var den sjukt snabb på allt. HTC:n har jag inte haft ett enda fel med.

Som sagt, Samsungen är en mobil med lite mer kraft, men jag tyckte HTC:s byggkvalitet och gedigna känsla (både att hålla i och deras snygga Sense UI) avgjorde.

Last edited: 9 jan 2012
  13. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Absolut inte Sensation, har en släkting med den och fy helvete vad den laggar.

Köp en S2, fortfarande den bästa mobilen.

milos98k gillar detta.
  14. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

S2an är plastig, Sensasion har bättre byggkvalité.

15. milos98k

milos98k Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för alla svar! Jag gjorde som Yalazy sa, och jämförde båda telefonerna. Samsung skärmen var mycket skarpare och tydligare än Sensation och sensation EX. Min kompis har en S2 och han sa att den var jätte enkel att roota, medans på HTC så måste man göra S+Off och massa, så jag bestämde mig för att skaffa samsungen. Jag har haft den I 3 dagar nu, och jag kan säga att jag är väldigt nöjd med den! Funderar på att skaffa CM 7 till den, men i sånna fall får det bli senare när jag lekt klart med den :P

16. jinx

jinx Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Galaxy har ju bättre bateritid o något snabbare . men behövs det? själv har ja klockat ner min Sensation XE. Galaxys oledskärm är enligt mig helt värdelöst då den inte ens kan visa vitt utan blågrönvit

17. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Hur kan du trash-talka S2's skärm? Det är bland den bästa (om inte den bästa) på en smartphone just nu.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.