Samsung Galaxy S krånglar

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av LewmpZ, 20 aug 2011.

1. LewmpZ

LewmpZ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej alla droider :) Vet inte om jag placerar min fråga rätt nu så en mod får gärna flytta den till mer passande forumdel :) Det är så att jag har köpt en Samsung Galaxy S den 7/8 2011 från Teknikmagasinet för 2999kr och jag är toknöjd, nästan. Har ett irriterande problem som uppstått ca 3-4 gången nu. Är så att skärmen ibland bestämmer sig för att bli svart, och enda reaktionen på knappar är den lilla vibrationen, och det krävs att man tar ut batteriet och sätter i det igen samt en omstart så hoppar skärmen igång :)

Jag undrar nu om någon smart där ute kan berätta för mig om jag har någon ånger rätt eller öppet köp som jag kan nyttja för att få pengarna tillbaka ? Vill verkligen inte skicka in den på rep. Den är i totalt nyskick och alla lådor, påsar och tillbehör finns kvar och är i nyskick.

Mvh Lewmpz, tack på förhand för snabba svar !

2. barq

barq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Jag postade samma fråga för någon dag sedan. Min är precis som din ochså köpt från teknikmagasinet för ca 1 vecka sedan och jag har samma problem som dig. Har läst på många utländksa forum det verkar som problemet är mer vanligt än vad jag trode. Folk skriver att det har med 3G anslutningen att göra och att galaxy S kan få problem då det blir dålig mottagning.

Mina problem uppstog efter ett par dagar bara.. Men jag har inte lämnat in den ännu då jag nyligen gjort reset:at telefonen och har inte haft problem nu i allafall 24 h. Skulle problem uppkomma igen så tar jag tillbaka den och ifall de vägrar så reklamerar jag dem. För en ny telefon skall ej uppföra sig så här..

Prova att göra en reset så här:

PRESS AND HOLD VOLUME UP + Home Button
    Keep Power button pressed for 4 Seconds
    Still KEEP pressing Volume up + Home Button

sedan kommer du till en bild där du med hjälp at volym knapparna scrollar ner och väljer "factory reset". Allt kommer återställas och förlorar alla appar,sms kontakter osv.

Prova det och återkom sedan igen och berätta hur det har gått. Jag kommer skriva mera här med om hur det går för mig.

3. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Tre buttons Combo är det inte alla lurar som har prova först att göra som ovanstående säger med om det inte fungerar måste du först lägga in 3BC

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Man måste inte vara i recovery för återställning. Går bra från inställningar / privat också.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

5. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    det är inte den gamla usla lagg-buggen han upplever då? När skärmen blir svart i oändligt många sekunder och sedan vips är den tillbaka igen som vanligt?

I så fall är det ju lagfix/rombyte som krävs, men officiella romen ska väl ha blivit bättre nu väl?

6. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Ni har inte installerat SetCPU?

Min telefon hade nämligen identiska symptom och SetCPU visade sig vara orsaken.

Last edited: 22 aug 2011
  7. barq

barq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

nej ingen setcpu är installerad. telefonen är helt stock och har bara copilot, handy calc samt skype på den...

Hur gick det för dig LewmpZ?? Vad sa teknikmagasinet?