Samsung Galaxy S med SBH-650 knastrar

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av MostWanted93, 11 jan 2011.

1. MostWanted93

MostWanted93 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, som rubriken lyder. Bluetooth handsfree som knastrar å har sej, provat några olika lurar och även ställa om i EQ´n, knastret försvinner hyfsat efter omställning, men då blir ljudet istället värdelöst. Knastrar bara på höga toner, vilket är vääääldigt irriterande.
    Har även haft andra bluetooth handsfrees till tidigare telefoner som knastrat på samma sätt, har läst nått om att de kan bero på "dålig bluetooth" i telefonen, men har ju en Galaxy S som har 3.0, så den borde ju va bra.
    Så, nån som vet av nån inställning eller nånting sånt man kan göra för att få bort de? Eller om de finns nån annan handsfree som ni vet är 1000% knaster- å problemfri. Dock krav på höja/sänka volym och byta låt knappar.
    Knäckte hörlurskontakten 2 ggr på min gamla Jet, å vill helst inte göra de på denhär också, så därför vill jag använda bluetooth, + skön å slippa kablarna.

2. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Har inte haft några problem med några Bt Hörlurar på min SGS, har dock haft lite bättre Nokia BT hörlurar som alltid har bra bygg kvalite plus bra pris.

Så jag tror det kanske beror på att just du har nån som är för dålig helt enkelt.
    Skaffa dig tex Nokia BH-505 eller BH-504 dessa har fungerat problemfritt för mig.

Kan gå runt i min lägenhet och utan störningar trots att jag har min SGS i en annan rum.

3. MostWanted93

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, okej. Vill dock hellre ha ensåndär man hänger runt halsen. Du känner inte till några sånna som funkar?
    Men tackar för svar iaf ^^
    Fast iofs verkar den inte så stor, kanske kan vara nått ändå. Går den att vika ihop? Lite jobbigt å ha den hängandes runt halsen när man är på skolan :P Bättre å ha den i fickan då ^^

Last edited: 11 jan 2011
  4. guerillerox

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Sony Ericsson har några bra, som MW-600 eller vill du ha några riktigt små o trådlösa så har du deras HBH IS-800 tex

5. guerillerox

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Du kan vika ihop BH-504 utan problem, 505:an går inte men är destu lättare och går lätt att ha runt halsen när de inte används.
    Brukar ha 505:an på jobbet och det funkar galant att bara ha runt halsen tex när de inte används, de väger ju bara några gram.

6. MostWanted93

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej. Tänkte bara så att man inte tappar dom eller så, men dom ser ut å kunna sitta ganska bra.
    Är nån av domdär SE lurarna några du kan "garantera" att dom är knasterfria? ^^

7. guerillerox

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

När det gäller SE lurarna har jag mindre koll på, har hört blandade kommentarer angående dem, Med Nokia BT hörlurarna kan jag däremot utan tvekan säga att de gör sitt jobb utan att ge problem. Brukar som sagt använda 505 modellen mest och den har aldrig gett min nått knaster eller problem under de 4 månaderna jag har använt dem med min SGS

Bästa BT Hörlurarna enligt mig

8. MostWanted93

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, okej. Får kika runt lite ^^
    Tack som fan för svar iaf :D