...Notera att jag inte gått via prisjakts lagerstatus, utan
återförsäljarnas egna, enbart med prisjakts
länk.
Telia/Siba/DustinHome/Webhallen/CDON/NetOnNet/Elgiganten/Misco/OnOff/Katshing/TeknikMagasinet/Expert/JME/
Telenor/CyperPhoto/Alina/
Komplett/InWarehouse
är
några exempel på butiker som
inte har telefonen. Vi pratar om Sverige nu, och inget annat land...
...eftersom ingen av de större återförsäljarna har den i lager skulle jag knappast vilja påstå att den finns "överallt". Om ThePhoneHouse tagit några mobiler till ett fåtal butiker el.lik. anser jag knappast att detta räknas som "tillgänglig i Sverige".
MediaMarkt vet jag inte hur de har eftersom de inte har någon nätverksamhet att prata om, men med min erfarenhet av MediaMarkt tar de gärna in något snabbt (även om det är få exemplar) för att få bra PR. e.g. erbjudanden på produkter för halva priset = bra PR. Men när 5000 pers kommer dit för att köpa har mirakulöst alla de ehrm*18*ehrm exemplaren sålts slut...
Jag är fullt medveten om att några exemplar sålts, men att säga att den är tillgänglig är att överdriva, riktig tillgänglighet kommer vara runt 1:e för SGS2 och 6:e för Sensation. Det kommer lite några fler exemplar innan juni för SGS2:an plus att några redan har kommit, alltså - den är tidigare Sensation ja, utan tvekan, men inte speciellt mycket tidigare, vi snackar nån vecka på sin topp som det ser ut idag.
För dem som tror att erfarenhet av en mobil kommer efter uppackning och 24h testande har jag inget att säga.
Click to expand...