Samsung Galaxy S2 helt ny från blocket, bra deal?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Hellscreamer, 31 maj 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hellscreamer

Hellscreamer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hade tänk köpa en helt ny plomberad samsung galaxy S2 från blocket för 2500 kr inklusive bullguard mobile security som ingår i priset från en snubbe och undrar om det är ett bra pris? kvitto ingår.

Sedan också en Galaxy s2 LTE plomberad med för 2800 kr från en annan och undrar vad ni tycker? är det en bra deal? alltså samanlagt 5300 kr för en helt ny galaxy s2 och galaxy s2 lte eller om det bara blir en vilken ska jag då välja? för det är inte säkert att jag får galaxy s2 lte, bara om den andra köparen inte köper den.

Hur mycket kan man sälja dom för efter? Om jag skulle köpa en av dom vilket skulle vara bästa köpet? har hört att 4g inte funkar så bra i sverige.. iaf inte med telenor som operatör.

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Inte för att låta jäv.. Men LTE funkar utmärkt med 4G. MEN! det beror ju på vart du bor. I Stockholm, Uppsala och Västerås vet jag funkar bra. Lite knackigt i Västerås. Dessutom så behöver du inte teckna 4G-abonnemang nu direkt, utan vänta tills det funkar bättre? Det finns inte många 4G telefoner ute nu (2st) och det blir definitivt en framtidstelefon som kan hänga med i utvecklingen när 4G äntligen är inne..?
    Du är ett bra pris på LTE. Skulle själv inte byta mig till vanliga S2an även om jag så skulle få två tusen emellan.
    Du har fått bra pris på S2 också, men jag tycker det e dags att den blir kanske 2,2 nu när 3an finns. Den ligger lite före i mjukvara.. Men det e inte många % av alla telefoner som har ICS så på appfronten e de ju inga problem. Tänk dig sen när 4G blir inne och tillverkarna börjar göra sina modeller 4G-ready. Då kommer de inte kosta lite..
    Har själv varit inne på att sälja min LTE, men har för svårt att släppa 4G. Så otroligt skönt att streama bra på bortaplan. Men hade aldrig gått med på att sälja den för under 3,5k själv. Så du har fått en framtidstelefon i en värld som kommer till ett bra pris som erbjudande. Galaxy S2 lär väl stå bakom 3an nu framöver kan jag tänka mig.
    De e så jag tänker lite över din situation. Det finns annars rom till LTE, som jag inte kan ett dugg om, men de pratar mycket i "mitt forum". Men visst, du ska också vara beredd på att kunna betala och behöva de abonnemang som finns.

De e två telefoner som e mycket värda det pris du fått, å du kanske kan pruta ner ett par hundralappar till på S2 och peka på S3, att många säljer sin 2a nu.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

3. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Vill bara lägga till att med snabba 4G är det smidigt och skönt att använda telefonen som ett modem. Till platta eller bärbar. Om du får in det dvs.
    Men tänker du köpa telefonerna för att sedan sälja vidare för att göra profit så vill jag inte prata mer av Good-Will. :(

4. Hellscreamer

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej okej tack för att du delar med dig. Prutade S2an från 3200 till 2500 och sa att han inte behövde skicka med anti viruset men gjorde det endå och han vill ej pruta mer. Men har hört att många stannar med sin s2a och skippar att uppgradera till s3 med och jag tycker s3an är lite stor. Jag tycker att S2 LTE och S2 är lagom stora men så om den andra inte köprt LTE skulle det vara bättre deal att köpa S2 LTE då? hade en s2 förut men sålde och saknar den mycket men det ska vara lika bra display på LTE versionen också? tycker inte skärmen på S3an är någon höjdare enligt mig.

Men kanske köper båda och säljer en utav dom till en nära.

5. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Men jag fick ingen tack-markering av mitt inlägg? :( skoja bara.
    Alltså jag tycker du har fått bra pris på en 4G telefon överhuvudtaget. Visserligen är inte många bland "oss" nöjda. Men det har ju med att vi e bortskämda och tycker att 4G ska fungera felfritt.
    Det är enligt mig en telefon rustad för 2013s nät. LTE är ju något större. Bor du och vistas du där du får in 4G och känner att du skulle kunna vara i behov av ett kraftigt modem är det ju din telefon. Jag tror det e samma skärm och upplösning, men de kan du kolla upp :).
    Går ju alltid att köpa båda då, bevara LTEn fräsch till den typ får ICS eller slutet av året med mer utbyggt nät. Fast då blir den längre ifrån garantin i tid men inte i verklighetens förslitning. Äh jag röstar på LTE om du kan tänka dig 4G abonnemanget. Om de e för dyrt (även på tele2 går det att pruta eller annan operatör). Om inte är förstås s2 givet. LTE e ju bara värd sitt om den används med sitt 4G.

Hellscreamer gillar detta.
  6. Hellscreamer

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej bor i stockholm så antar att det inte ska vara några problem med 4g här. Ska nog gå och känna lite mer på LTEn i någon butik och jämföra. Men ska höra med telenor ang 4g abonnemang etc och hur långt dom kommit och så. Naturligtvis ska du få ett Tack för den bra hjälp du givit mig hehe :)

7. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    yay!
    Jo men precis. kläm lite. Den e ju ändå något större än S2:an, som egentligen bara e skillnad för den som är van vid S2.
    En kul grej med LTE ändå är att jag fick känna mig som en hjälte när jag var i ett slutet sällskap å skulle kolla på eurovision song contest. Wifi på platsen var bedrövlig. Sämre än det 3G vi fick in. Så fick jag dela internet istället med härliga 4G på plats, där jag brukar få in 35-55mbit/s. Så de blev åka av med hög kvalité och kvällen blev räddad. ; ) visserligen drar det mycket batteri, men var inomhus så jag hade laddare ikopplad. Annars e jag rustad med externt batteri som är en kloss jag kan ha som energi-bank/emergency charger. Om man e borta länge liksom : )
    Men LTE e bra komplement om man har en wifi-platta å vill surfa mycket i snabbt ute på viften så. Hade vi bara känt varandra hade du fått klämma lite på min :P

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.