Fråga: Samsung Galaxy S2 LTE root ICS

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av barton323, 10 jan 2013.

1. barton323

barton323 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag haft min Samsung Galaxy s2 LTE i9210 i 2 månader och har fortfarande inget root :/ Så jag undrar och någon skulle kunna hjälpa mig roota den på något säkert sätt utan att mina knappar ska sluta fungera Jag uppskattar om någon hade kunnat hjälpa mig

2. Mythic

Mythic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=89100

fixa odin till datorn.
    flasha TWRP
    genom TWRP flasha den root jag länkat.

i övrigt följ de guider jag länkat om du inte känner till odin och TWRP. Tror problemet med knappar har att göra med CWM som är ett alternativ till TWRP.

barton323 gillar detta.
  3. barton323

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur säker är du på det eller finns de någon som är 100% säker på att de funkar utan att knapparna ska sluta fungera

4. Mythic

Mythic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag flashade det 3 ggr igår utan problem. Men garanterar så klart ingenting. Det kommer ingen göra åt dig. All flashning kommer med en risk. Speciellt om man inte läser på noggrant hur man skall gå till väga. Största risksen där det verkligen kan bli problem är när man ändrar partioner med odin, som när man flashar rommar med odin som ändrar i dessa, sliter man sladden då eller flashar fel rom så kan man få en brickad telefon. Även om man flashar fel recovery. Men TWRP jag länkat är gjord för i9210t exakt samma mobil med samma knapp uppsättning som vår, TWRP använder även touch skärmen för navigering till skillnad från tidigare versioner av CWM varför TWRP inte kommer påverka dina knappar mig veterligen. Men som sagt inget är helt riskfritt och du gör det helt på eget bevåg. Jag skulle dock inte vara orolig.

5. barton323

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack :D

Ska testa det nu tack :D