Problem: Samsung galaxy s23 ultra uppfyller inte säkerhetskraven för betalning

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av zappa79, 14 jul 2023.

  1. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    823
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Hej, jag har ett problem med min Samsung galaxy s23 ultra som jag hoppas att någon här kan hjälpa mig med. När jag försöker betala i affären med min telefon får jag upp ett meddelande som säger att telefonen inte uppfyller säkerhetskraven. Det har funkat bra förut, men nu funkar det inte alls. Jag använder Curve och Google Wallet istället för Samsung Pay, men det borde inte vara något problem eftersom de också använder NFC-teknik. Jag har provat att uppdatera programvaran, aktivera NFC och låsa upp telefonen innan jag betalar, men inget hjälper. Jag har också kört Root Checker och fått meddelandet "Tyvärr! Root-behörighet är inte korrekt installerad på den här enheten". Jag har aldrig rotat min telefon eller installerat någon anpassad ROM. Jag har heller inga appar som ändrar på systeminställningarna, som antivirus-appar eller VPN-appar. Är det någon som vet vad som kan vara fel eller vad jag kan göra för att lösa det?
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    30 894
    Mottagna gillanden:
    20 214
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Har du köpt telefonen ny i en affär eller beggat?
     
  3. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    823
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Helt ny! Har alltid funkat bra förut med att betala, tappade den igår så skärmen sprack, sen dess har det inte funkat att betala.

    Har även lite andra konstiga fel sen jag tappade den. Bland annat när jag vill ringa kan det ibland stå att den inte är registrerad på nätverket, internet kommer och går, den låser sig i flera sekunder, blir varm, etc.
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    30 894
    Mottagna gillanden:
    20 214
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Låter som om den tog rätt bra skada då. Kan vara NFC som också är skadad
     
  5. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 881
    Mottagna gillanden:
    1 098
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Blir nog att du får lämna in den till mcare så den lagas av en auktoriserad samsung verkstad. Anledningen för jag skriver så här är för att även om du har tappat den så gäller garantin fortfarande, men garantin täcker inte egna skador. Så om du vill ha kvar garantin så måste mcare laga den annars upphör garantin att gälla om du lagar den annanstans.
     
    night77 och Kristy gillar detta.