Samsung Galaxy S3- lite råd :/

Diskussion i 'Allmänt' startad av Wiruz, 9 sept 2012.

1. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej allihop!
    Ny här och ny när det gäller Android dessutom! Har ledsnat totalt på Apple träsket så nu tänkte jag ge S3an en chans! Har dock inte beställt den än då jag vill hitta lite svar på några frågor jag har innan.

*Jag har läst att många appar innehåller reklam bla :(
    Blev man inte gladare av direkt så hur får man bort reklam till att börja med?

Antar att jag måste roota mobilen och hittat en del sidor som jag är lite skeptisk till. Finns det någon källa som berättar i detalj hur man gör för jag antar att det kan gå rätt illa om man gör fel? Och där står man med en mobil och ett abonnemang i 24 månader till!
    Hur illa kan det gå? Kan det sluta med att telefonen är obrukbar?

*Sen undrar jag om den kommer skäppas med en massa förinställt skit man inte vill ha? Går detta att ta bort från telefonen,Typ avinstallera det man inte vill ha ?

Den uppfattningen jag har är att Android är mer avancerat OS än min Jailbreakade Iphone 4.Dock inte fullt så stabilt som IOS ?o_O

//W

Last edited: 9 sept 2012
  2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 396
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Alla appar innehåller inte reklam, de som gör det brukar ofta finnas i en version som inte gör det - då för en mindre summa pengar. Har för mig att det finns en app som kan få bort reklam utan root.

De kommer med program som är nödvändiga, men även vissa andra program. Du kan lätt inaktivera flertalet i inställningar eller dölja dem från applistan med några få tryck.

Jag tycker inte att Android är mindre stabilt än iOS nuförtiden. Dock fungerar ju systemen olika vilket gör att det nog är lättare att få en Android ostabil än vad det är att få en iPhone ostabil.

Gällande root så finns det bta guider här på Swedroid :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tack så mycket!
    En sak bara, vad menar du med bta guider ? Hittade en wiki här på sidan men ingen guide till att roota en Samsung galaxy S3 :/

Mvh
    Robert

4. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Bta = bra

Navigera till samsung - galaxy s3 delen av forumet.

Reklamen är lika som i appstore apparna. Gratis = reklambanner i många fall.

Last edited: 10 sept 2012
  5. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Jag skulle vänta lite innan jag beställer på den svarta med 4G, om du inte tänkte köra på någon av kampanjerna som finns nu. Kolla lite recensioner innan du köper för att se hur batteritiden verkar isånnafall.

Finns alltid premiumappar utan reklam. Vill du ha gratisappar utan reklam får du roota och köra AdFree eller dylikt.

För root, kolla underforumet för Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling, ligger en klistrad tråd högst upp. Följ guiden noggrannt så ska det inte vara något problem. Hard-brick är ytterst ovanligt... kan få en soft-brick = gör om, gör rätt.
    Köper du 4G modellen bör du kolla i dess underforum och läsa där hur du ska roota.

Det är enkelt att roota!

Kommer med en del crap, men det går att deaktivera eller avinstallera om du rootar ;).

Android blir så avancerat som du gör det, du kan ändra det mesta men behöver inte om du inte är intresserad... för vissa saker krävs dock root, men det är generellt inte nödvändigt. Med Iphone når du bara till en viss gräns, om du inte jailbreakar.

Jag använder root för att ta bort systemappar och slå på och av gps:en automatiskt då jag öppnar google maps.

6. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Var finner man 4G modellen?

7. futureon

futureon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8
    Man väntar tills den släpps innan årsskiftet

8. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Har inte släppts än men kommer under fjärde kvartalet, förmodligen lagom till jul. Men läs recensioner och användarnas upplevelse noga innan köp. Jag hade en SII LTE innan som inte ens klarade en dag på en laddning, för mig blir det ohållbart...

9. futureon

futureon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8
    S2an har haft problem med att inte hålla en dag på en laddning även utan LTE. LTE drar inte mer än 3G i idle. Men visst lär det ta mer batteri med LTE när man använder det.

10. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
  11. Vivadata

Vivadata Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är i valet och kvalet vad jag skall ha för ny telefon. SIII med LTE, NOKIA kommande versting modell eller iPhone 5. Efter att ha kört SII och SII LTE tycker jag att de ofta har krånglat. Dålig batteritid och ofta har samtalen inte gått fram vilket tvingat mig att ha med mig en "skit"telefon dit samtalen vidarekopplas när SII inte är nåbar. Min iPhone 4 krånglar inte på samma sätt och genom jealbreak kan jag lägga lägga in roliga saker i iPhone. Tyvärr har iPhone 5 inte LTE som funkar i Sverige och hur stor är möjligheten att operatörerna börjar använda de band som iPhone5klarar av? NOKIs kommande verkar ju slå alla om man får tror vad folk skriver men det verkar va in tegelsten dvs väga mycket. Hjälp mig vad skall jag välja?

12. Vivadata

Vivadata Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Opps, jag kanske ställde min fråga i fel tråd.

13. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag kan säga så här. Iphone är en stabil telefon utan tvekan! Dock är jag riktigt trött på Iphone efter att ha haft 3 stycken nu! Jailbreak är ett måste om man vill få ut det mesta av telefonen då som dom flesta vet, Apple tycker om att ha kontroll på gott och ont! Det som antagligen är bra med ett låst system är att det är stabilt och när Apple gör mjukvara brukar det sluta med hög kvalitet!

Dock får du mindre möjligheter! Det mest negativa som jag vet är Itunes vilket man tvingat användarna av iphone att använda! Bara att skriva detta ger mig rysning då jag avskyr detta program över allt annat på denna jord! Ologiskt är ett passande namn för Itunes!

Last edited: 15 sept 2012
  14. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER