Jag skulle vänta lite innan jag beställer på den svarta med 4G, om du inte tänkte köra på någon av kampanjerna som finns nu. Kolla lite recensioner innan du köper för att se hur batteritiden verkar isånnafall.
Finns alltid premiumappar utan reklam. Vill du ha gratisappar utan reklam får du roota och köra AdFree eller dylikt.
För root, kolla underforumet för
Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling, ligger en klistrad tråd högst upp. Följ guiden noggrannt så ska det inte vara något problem. Hard-brick är ytterst ovanligt... kan få en soft-brick = gör om, gör rätt.
Köper du 4G modellen bör du kolla i dess underforum och läsa där hur du ska roota.
Det är enkelt att roota!
Kommer med en del crap, men det går att deaktivera eller avinstallera om du rootar

.
Android blir så avancerat som du gör det, du kan ändra det mesta men behöver inte om du inte är intresserad... för vissa saker krävs dock root, men det är generellt inte nödvändigt. Med Iphone når du bara till en viss gräns, om du inte jailbreakar.
Jag använder root för att ta bort systemappar och slå på och av gps:en automatiskt då jag öppnar google maps.
Click to expand...