Problem: Samsung Galaxy S3 - Oroväckande varm

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Strango, 24 jul 2012.

1. Strango

Strango Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag gjorde som 10 miljoner andra och köpte mig en Samsung Galaxy S3 för ett par veckor sedan. Och för drygt en vecka sen så råkade jag tappa den på gymmet från en halvmeter ungrefär. Blev såklart skitförbannad och allt därtill.

Nu veckan efter så känner jag att telefonen blir markant varmare nertill (gentemot uppe på telefonen) när jag använder den. Runt knappen och en bit upp på skärmen och på lika område på baksidan. Detta känns med både ansikte och fingrar.

Så det jag undrar är om något har gått sönder när den small i golvet? Eller är det normalt att telefonen blir så varm. Kan det vara nått hårdvarufel?

Många frågor och få svar sitter jag på

Mvh
    Victor

2. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Samma här. Min blir varm nertill ibland. Försöker tänka vid vilka tillfällen men får för mig att det är när jag har kört t ex mycket musik eller youtubeklipp. Vet inte om fläkt/processor sitter där (batteriet väl?) och gör att det blir varmt som på en laptop men har också märkt det. Tror inte det är något fel på din, däremot kan man ju fundera på hur varm den ska bli innan man borde vara orolig...

3. Strango

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag var iallafall inte ensam om det. Har också för mig att det är nått som är placerat nertill som gör det varmt.

Men enligt denna: http://www.idg.se/2.1085/1.452945/s...-djupdykning/sida/9/batteritid-och-temperatur

Så ska värmen vara jämt fördelat över telefonen, vilket jag inte upplever

4. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Helt normalt att den är varmare nertill (när man gör något krävande på den), det är där processorn och GPU:n ligger.

5. Strango

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt normalt känns tyvärr inte rätt. Vad jag kommer ihåg så blev den inte såhär varm innan jag tappade den

6. Strango

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och exakt, när ska man bli orolig?