Problem: samsung galaxy s7 sm-g930F problem vid rooting

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av i5700, 31 okt 2016.

1. i5700

i5700 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hej
    behöver verkligen hjälp med min sm-g930f. odin misslyckades med att roota min telefon med "CF-Auto-Root-herolte-heroltexx-smg930f"

och nu tänkte jag nöd återställa telefonen med smartsitch men där kräver dom serienummer vilket finns inne i telefonen och jag inte vet hur jag ska fixa allt det här jag har möjlighet att gå in i "download mode" men vet inte hur jag ska gå till väga. telefonen är inte stulen jag har både förpackning och kvitto men serienumret står inte där. kan man lösa det här på andra sätt än med smartswitch jag har inga problem med att förlora data i telefonen då jag redan har en säkerhetskopia
    hjälp uppskattas verkligen.

måste tillägga att telefonen aldrig stängs av går inte att stänga av ända sättet om jag lyckas koppla bort den inbyggda batteriet

Last edited: 31 okt 2016
    ville79 gillar detta.
  2. inact_0030

inact_0030 Guest

Serienummer står på kortsidan på förpackningen på en etikett. Om det inte står där ar det något mycket skumt med din lur och du borde gå tillbaks till den som har skrivit kvittot och begära serienummret.
    Annars finns det en film på youtube som beskriver detta exakt:

View: https://www.youtube.com/watch?v=9QhJngOuLQ4

Ännu enklare är att titta på baksidan av luren där serienummret och IMEI nummret är ingraverat cirka 2 cm från underkanten. Titta med lupp.

Last edited by a moderator: 31 okt 2016