Samsung Galaxy Spica hänger sig vid start

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Stigfinnaren, 16 okt 2010.

1. Stigfinnaren

Stigfinnaren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag har fått problem med min flickväns Samsung Galaxy Spica i5700.

Efter en vanlig omstart av telefon kommer man bara till bilden nedan (triangel och telefon)

När jag trycker på menyknappen så kommer nästa bild (annars händer inget)

Den är dock bara där någon sekund, sedan knäpper det till och så startar telefonen om. Och så håller det på tills man tröttnar på det...

Jag har försökt att uppdatera telefonen med hjälpa både Samsungs NPS, Kies och Odin. Men den kommer ingenstans. Samsung programmen hittar telefonen lite halvt och vad det känns som lite sporadiskt. Odin hittar telefonen varje gång men jag kommer inte längre än till <1> setup connection....

Windows ser ut att ha hittat alla drivrutiner (men får det bara inte att fungera) Nu har jag suttit med det här en hel lördag och jag har god lust att skicka telefon genom fönstret...

Eller så får jag lämna in den.. Men det skulle ju kännas som ett nederlag.. i alla fall så länge det rör sig om ett mjukvarufel..

Bifogade filer:

2. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

För att flasha med Odin så måste du sätta telefonen i download-läge.
    För att göra det måste du först stäng av den (duuh) och sen ta ur laddaren (om du har den i, USB-data kabel räknas som laddare).

Sen trycker du på Volume Down + Camera Button + End Call tills den startar i download-läget. Nu kan du trycka i usb kabeln och sedan starta Odin flashningen (spelar ingen roll om du startar Odin efter du satt i usb kabeln eller före).

När flashningen är klar kommer telefonen startas om, om du möts av samma skärm som förut så har du använt fel .ops fil.