Samsung Galaxy Tab 2 10.1 eller en Asus transformer TF300T?

Diskussion i 'Allmänt' startad av ftangstrom, 26 jul 2012.

1. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Har börjat leta platta och det står mellan dessa då vad jag förstått är de de bästa billigaste. Kommer vara en med bara wifi och 16gb men tror asusen bara finns som 32gb. Vilken ska man ta? Asus går loss på 3500 för 32gb och Samsung på 3100 för 16gb? Vill inte ha Nexusen då skärmen är för liten. Har en Note som mobil nämligen. Sista alternativet är en Ipad 2 eller 3an samma där med wifi och 16gb. Kostar 3100 respektive ungefär 4000. Dyrare och ej utbytbart minne men man vet vad man får och snabba uppdateringar.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

2. ddanken

ddanken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Gillar inte Apple men tycker personligen iPad står i en klass för sig när det gäller tabs/surfplattor. Men smaken är som den berömda baken! Så att gå in i någon affär o klämma lite på dem och så kan vara ett tips. Annars av mina egna små erfarenheter är iPaden ett självklart val för mig :)

3. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag kör själv en gammal asus transformer tf101 , vilket inte är i samma liga riktigt som tf300, prime och tf700, men med jellybean blev den faktiskt rätt användbar. det jag gillar med transformern är möjligheten att docka med tangentbordet för extra batteritid, riktig sd-plats (förutom den micro-sd plats som redan finns på plattan) samt kunna koppla in valfria usb tillbehör som mus, hårddisk m.m.

Jag har själv beställt en tf700, men övervägde faktiskt en tf300 pga priset och den prestanda man får för den pengen. Men 1080p lockade lite :)

4. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Asus verkar vara strået vassare än Samsung faktiskt. Samsung säljer väl mer på namnet därav högre pris för samma sak. Acer då? Är de någon att ha?

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2