Samsung Galaxy Tab eller iPad2?

Diskussion i 'Samsung' startad av Galaxxy, 27 mar 2011.

1. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Hej! Jag har en iPad 2 just nu, den fungerar kanon och så, men såklart saknar man android! Så jag undrar om ni tycker att jag ska byta iPaden mot SG Tab? Byte mot ngn av Honeycomb plattorna är ej aktuellt, så vad tycker ni? Varför? Varför inte? Mvh Galaxxy

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag gillar min tab, jag surfar mycket och sidorna är perfekt läsbara i landskapsläge. Den klarar ju även flash vilket jag ser som ett plus. Den går att använda som telefon. Taben klarar ju även att spela film i highprofile vilket inte tegra2 tablets gör.
    Jag rekomenderar gt :-)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

3. Galaxxy

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Okej, det lutar ganska mycket åt den, men problemet är apparna..det finns inte många som funkar med GT va? :(

4. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Alla android appar fungerar med Galaxy Tab. Vissa är anpassade medans andra är mobil varianten, har då inte haft några problem med att apps inte ska fungera under tiden jag haft den, är väl samma sak med Ipad, fanns inte många optimerade apps då den kom. Så längre tid Android får desto fler appar kommer att va optimerade för Tabs.

5. Galaxxy

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Okej, men blir det som med iPad att de är helt förminskade? :)

6. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag ladda ner en emulator och den är anpassad för mobil som det verkar men den är inte helt förminskad, den är mellan 5-6 tum på min skärm. Men restan av apparna jag har provat har varit fullstora

7. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

De körs i helskärm. Apps som är för mobiler är väl i 480*800 dras ut/förstoras så de fyller SGT 600*1024 skärm. Och gör de ibte det så använd den här guiden

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=24616

Last edited: 27 mar 2011
    baracken gillar detta.
  8. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Syftar du på 7" taben eller den nya 10" med tegra 2? Byte mot 7 tumaren hade jag inte gjort men den nya, kanske. Har inte sett många tester än av den.

9. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Det beror helt på vad du skall ha den till! Personligen är en Ipad2 fullständigt meningslös men jag kan också förstå att människor tycker att det kan vara en trevlig pryl.

Ipad2 har en större skärm vilket vissa personer föredrar när dom surfar, den har ett något smoothare GUI om det är något man behöver. Fler appar finns menjag har hittils inte saknat något program så jag vet inte vilken fördel det egentligen gör.

Jag har i en tidigare tråd beskrivit hur jag använder min tab så jag kopierar in det i denna tråd. Detta skulle jag inte kunna göra med Ipad1 hur det är med Ipad2 låter jag bli att kommentera..... ;)

"Vissa personer har funderngar vad man skall ha en tab till. Jag skall härmed berätta om vad jag hade den till igår då jag var hos en kund.

Jag hade med min datorväska med min laptop, vi har robusta men tunga T61 lenovodatorer så tillsammans med en bunt datablad vägde denna väska ganska mycket. I min inneficka hade jag min tab och en Tv-ut kabel. Jag kopplade in min tab på deras 50" monitor på mindre än 10sek och kunde därefter visa både ritningar, demofilm och broschyrinnehåll på mindre än 3min. Jag ringde samtidigt upp vår teknikavdelning och bad dom skicka ytterligare en ritning samtidigt som demofilmen snurrade på skärmen. Efter detta så var dom extremt förundrade hur en sån liten manick kunde göra allt det och så enkelt och snabbt. Uppstartstiden på mindator och letandet av av alla dessa saker på min dator skulle inte gå lika fort och enkelt.

Det enda jag behövde väskan till var att ta upp visitkort och lämna över fysiska broschyrer.

När jag kom till bilen så satte jag min tab i hållaren kopplade upp den till Bluetooth, startade navigationen mot nya mål samtidigt som Spotify strömmade ur högtalarna. Storleken på tabben är så stor att jag utan problem kan läsa rubriken på alla inkommande mail utan att det påverkar körningen.

Jag kan hålla med om att den i vissa fall laggar lite och att det kan gå lite trögt men det stör jag mig inte på då jag ser detta som en pryl som kan ha skönhetsfel men levererar det den förväntas. Ett lagg är ett skönhetsfel så länge den gör det jag vill.

Hemma så streamar jag musik, film, sköter belysningen och har den som hemtelefon med ett BT headset samtidigt som taben står i sitt laddställ."

10. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Dock så ska sägas att 10.1 inte kommer att kunna spela upp video i highprofile och inte heller fungera som telefon.
    Bara en liten instickare :)

11. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

NEJ!

Enda anledningen att ens fundera på att byta till en galaxy tab är om du behöver en telefon med stor skärm.

Ringer fortfarande med min tab, då det inte känns rätt att bifoga ett nytt kvitto på ny telefon med lönerapporten redan efter några månader...

Skulle aldrig använda taben på kundbesök, då skiten laggar, buggar, hänger sig och får "force close" hela tiden. Har använt Ipaden på många kundbesök dock, och då med programvaror som inte ens finns till Android.

Ett byte till en av de nyare android-plattorna kunde möjligen vara mer motiverat...

12. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Personligen så har den knappt laggat, enda gången den laggat är när jag skulle öppna en app händer otroligt sällan och är bara i någon sekund. Jag har aldrig fått Force Close på min Tab. Enda var när jag stoppa i mitt sim-kort från mitt mobila bredband då den fick för sig att jag tagit ur kortet och startar om sig men troligen något fel på sim-kortet och inte taben då det funkar perfekt med mitt sim-kort från mitt telefonabonemang

13. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Håller med. Tycker inte tabben laggar alls. Kör dock med custom rom. Aldrig fått fc eller liknande. Tycker dock det är lite synd att vissa appar blir små

14. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Ladda ner spare parts och bocka av compatility mode och starta om taben så får du allt i full skärm :-)

15. Irons

Irons Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

16. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Tack så mycket för tippset!!

17. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Förstår inte hur du kan fundera över att byta till galaxy tab. Föredrar själv android före ios men jag tycker inte att galaxy tab är i närheten av samma klass som ipad2.

18. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Varför vill du inte ha en honeycomb platta? :P

19. Galaxxy

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Känns så långt fram tills de kommer tills de kommer till sverige, men om någon på forumet har en är jag intresserad av byte! :)

20. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Är ju en som nästan fått ut en fullt fungerande ROM till galaxy tab med 3.0 :) den flyter tydligen på jävligt bra men tyvärr så finns det inte stöd för wi-fi eller 3g för tillfället i den och telefonunktionen försvann med ROMen också. Men känns som att den blir klar inom en snar framtid :)