Diskussion: Samsung Galaxy Tab S7 / S7+ (2020)

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av Swedroid, 28 jul 2020.

1. fryguy

fryguy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    489
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2XL
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Nu har jag beställt en Samsung Galaxy Tab S7, velade mellan den och Xiaomi Pad 5. Båda har nog hemska launchers, men tror Samsungen är mindre hemsk i alla fall. Såg att det även fanns en FE-variant av Galaxy Tab S7, men den verkade ju ha rätt mycket tråkigare specar.

Kiddy gillar detta.
  2. flipp

flipp Android Veteran Moderator

Mottagna gillanden:
    6 243
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    FE-varianten med wifi har ett okej systemchipp (SD778) dock känns den inte överdrivet snabb och följsam att använda. Tycker flytet är märkbart sämre än på t.ex. Motorola Edge 20 som är en telefon med samma chipp. Stärker min uppfattning om att Samsung behandlar deras midrageprodukter lite styvmoderligt och att man behöver gå upp till deras flaggskeppsprodukter för att en riktigt bra upplevelse. Xiaomi är däremot kungen av midrange.

3. fryguy

Mottagna gillanden:
    489
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2XL
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Nej Samsung har ju rätt bloatad mjukvara, men känns som Xiaomis sådan inte heller är nåt vidare. Jag har en Xiaomi Mi Pad 4 nu, men stod inte ut många timmar med MIUI, så flashade om den med nån custom ROM.

4. flipp

flipp Android Veteran Moderator

Mottagna gillanden:
    6 243
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Bloat och flyt är inte samma sak. En Xiaomitelefon med MiUI kan ha bra flyt trots ett en hel del bloat och ett grafiskt maffigt gränssnitt. Är övertygad om att Mi Pad 5 känns rappare än Tab S7 FE. Samsung brukar alltid hålla tillbaka deras midrange för att dessa produkter inte ska sno andelar från flaggskeppen.

5. fryguy

Mottagna gillanden:
    489
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2XL
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Jo så är det säkert, får la hoppas icke-FE är något bättre dock, då det är en sån jag beställt. Mi Pad 5 är säkert bra med men har som sagt väldigt svårt för MIUI.

6. notimetochill

notimetochill Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Jag äger en S7 FE 5G platta som jag är nöjd med. Nu försöker jag hitta den snabbaste laddaren. Som jag förstår det så stödjer den 45W supersnabbladdning med Samsungs 45W PD laddare. Jag köpte en Aukey 65W PD laddare med en USB-C kabel som stödjer 60W laddning. Jag funderar på om det endast är Samsungs egna laddare (adaptive tekniken) som kan ge 45W laddning. Min Aukey ger endast snabbladdning och inte supersnabbladdning.

Kan detta stämma?

Alla reviews på nätet och tuben säger endast Samsungs 45w inte att vilken laddare som helst som stödjer 45w eller uppåt när det kommer till supersnabbladdning.

7. Andersh

Andersh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om du installerar Accubattery Pro, hur mycket tar den emot då?

Du kan bara få riktigt värde om du har typ 50% eller mindre laddat batteri.

Viktigt är att kabeln verkligen gör vad du betalat för, det finns 5 standarder för USB C kablar.

Jag köpte en kabel som klarade PD fast bara på papperet, köpte sedan flera bra som klarade vad de lovade.
    Själv har jag en Elecjet laddare som är riktigt bra.
    Elecjet X21 GaN Pro Fast Charger review: Cutting edge 65W fast charging

Edit: Laddar ca 5,5 A nu

Last edited: 16 jan 2022 kl 01:03