Samsung Galaxy Xcover

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av kingfilip, 6 feb 2013.

1. kingfilip

kingfilip Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej allihopa!

Jag har sökt runt i forumet men det finns ingen som kan svara på mina frågor.

Jag har en Samsung Galaxy Xcover, fick den i present den 30:e jan.
    Det finns massor med saker som jag inte är nöjd med telefonen och skulle vilja fixa på något sätt...

1).
    Intern minnet är väldigt lågt och jag har köpt ett SD på 32gig. Jag har provat med apps 2 sd + link 2 sd. Men telefonen måste vara rooted för att link 2 sd ska fungera. Jag kan inte flytta över dem manuellt via app manager för att rutan är tunad och går inte att trycka på.
    Vidare: Att roota innebär (som jag förstått) att man "jailbreak" sin android och åtgärden medför att garantin inte gäller längre.

Alltså för att ha tillgång till mitt sd kort måste jag roota.
    Finns det några andra alternativ? Jag har via webbläsaren också redan default storage mitt SD.

2). Batteri tiden är piss måste jag säga, telefonen är splitter ny och jag måste redan ladda den varje ca 10-15h. Det som slösar batteriet är Cell standby 30+% och Phone Idle 23+ % är på första och andra plats. Wi-Fi är på tredje plats med 20+ %. Varför är det så? Innebär det att om jag använder telefonen mer så sjunger Call standby + Idle = mer batteri? Ju aktiv man är (pratar i telefon, smsar, använder apps osv) kommer batterin att hålla längre...

3).
    Nu har minnet för medelande också blivit fullt, men jag har inte många sms (23 konversationer), 0 mms..

på medelande inställningar står det redan default storage : SD card. och när jag ser på vilka medelande som är lagrade är inte alla medelanden med bara de jag fått 21-25 Januari (alltså innan jag fick min Xcover).

Kan jag lämna tillbaka telefonen ? Jag har 14 dagars ångerrätt men är inte säker om den gäller fortfarande då jag har använt mobilen i några dagar. Eller ska jag bara roota telefonen ? För jag har ingen nytta av mina 30gig annars..

Uppskattar snabbt svar och ber om ursäkt för lång text.

MVH
    Kingfilip