Samsung GalixyS

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av ringbomm, 11 nov 2010.

1. ringbomm

ringbomm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är i stort behov utav hjälp!
    Har inhandlat mig en Samsung Galixy S nyligen.
    Jag kan då ingenting om denna mobil.

Vilka uppdateringa behöver jag göra, och hur gör man de?
    Är verkligen i behov utav svar, då ingen som jag känner äger samma mobil som mig själv.

2. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Ladda ner samsung kies och uppdatera, för att se om du har 2.2(vilket är den nya uppdateringen) inställningar sen om telefonen. Funkar det inte att uppdatera skriv tillbaka :)

3. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

http://www.soft-files.com/get_software/78273
    Klicka på länken och ta hem filen. Det är "Kies", synkprogrammet som Samsung använder till sina telefoner mm.

Många har haft problem med det så var inte rädd när det inte funkar. Om det inte fungerar alltså.

Koppla sedan in telefonen i datorn och välj "Kies" i telefonen. När den anslutit till Kies så kommer det antagligen upp en ruta som säger att det finns en uppdatering till hanenheten.

Har jag inte varit tydlig nog så fråga på. :)

4. ringbomm

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skall ta allt ifrån början. Jag har problem vissa dagar att ta emot sms, så jag gick till Elgiganten (där jag inhandlat min mobil) och de sa att jag skulle göra en sådan kallad återställning till fabriksdata- det kunde fungera. Och det första jag vill är att få över allting från mobilen till datorn, så att allting inte försvinner, för jag har otroligt mycket på denna lur, och vill inte lägga ner flera timmar på att få tillbaka allting. För det skall väl gå? Allt på mobilen in på datorn?

Och jag har installerat programmer "Kies" men min det finns ingen koppling, min mobil syns inte i Kies- men den har koppling till datorn..
    Tack så hemskt mycket för att ni försöker hjälpa till.

5. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Vi är inte förvånade över att din mobil inte syns i kies... tyvärr, men du är inte ensam.
    Kan du komma åt dina filer du har på mobilen från datorn?

Inställningar -> Trådlöst och nätverk -> USB-inställningar, så väljer du antingen "Masslagring", eller "Samsung Kies", sedan kopplar du in telefonen igen.

Om du vill ha den fungerandes till Kies, så prova detta (fungerade för mig), stäng av mobilen, och slå på den igen, medans den håller på att starta upp så kopplar du in den till datorn (förutsatt att du har valt "Samsung Kies" i usb-inställningarna), så när telefonen har startat upp sig klart, så bör Kies hitta den.

6. ringbomm

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Konstigt nog så fungerar det ändå inte med ditt tips över. Står: akutellt anslutningsläge stöds inte utav Kies

Jag tyckte dock allt detta var lite rörigt. De ända jag vill är att spara allting från mobilen- till datorn. Om det inte fungerar får jag väl offra mig och göra en återställning av fabriksdata och börja samla om allting på mobilen. Där efter börja uppdatera till 2.2

7. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Stöds inte av Kies..., du har valt Samsung Kies i USB-inställningar? Då verkar det väldigt konstigt.

Sätt telefonen i "Masslagring" och anslut den med USB, så kan du komma åt dina filer och föra över de till datorn (mobilen ligger som en liten hårddisk), och sedan fabriksåterställning, hur du än bestämmer dig för att göra, lycka till och hoppas allt går bra.

8. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Se till att du har alla uppdateringar på datorn installerade, det fungerade för mig.
    vid USB-inställningarna, sätt: välj vid anslutning, eftersom du kommer att använda den på olika sätt när du ansluter den till datorn fler gånger.

Vad exakt är det du har på den som du vill spara?
    Kontakterna exporterar du till SD-kortet från kontaktlistan.
    Resten, apparna, är lika bra att de försvinner så du får installera dem igen.
    (om du inte har 320st, som Tigersaid här på forumet).

9. seppok

seppok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det går att lämna telefonen till någon butik/operatör/verkstad etc. där dom uppdaterar den.

Oftast är det gratis, går på garanti.

10. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Kolla så att Kies inte är igång om du ansluter telefonen i masslagringsläge. Det fungerar inte hos mig iaf. Som Anzen säger.. Misströsta inte! nästan alla har problem med Kies
    (det blir de ju inte bättre av men man känner sig mindre dum iaf...) o_O

11. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Kies är värkligen djävulens offspring, Sämre programvara finns inte.
    Enligt rykten så kommer Samsung släppa nån ny program som kommer ersätta Kies förhoppningsvis dyker den upp snart innan man tappar tålamodet. Tack och lov för att Odin finns så att man kan köra genom den för uppdatera sin programvara.

12. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tycker också det är lite knepigt, har fått hjälp av en stjärna här på forumet. Kies har fungerat 1/150 försök på mina två datorer hemma.