Problem: Samsung IconX 2018 har väldigt lågt ljud/volym

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Gurr, 5 dec 2018.

  1. Gurr

    Gurr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Köpte här om veckan ett par helt nya Samsung IconX 2018. De har fungerat bra tills igår då ljudet helt plötsligt sänktes rejält. Har provat ladda dem fullt med kabel men det hjälper inte...

    Har sett t.ex. lösningen här (Solved: IconX 2018 low volume in one ear. - Samsung Community - 214377) som beskriver att man ska peta bort filtret i hörluren och ersätta det med nytt då det kan vara öronvax osv. som täpper till och gör att ljudet inte kommer ut. Men har svårt att tro att det är problemet eftersom när jag tar upp hörlurarna och sätter på mig dem är ljudet perfekt till en början men efter 2-3 minuter sänks volymen kraftigt i båda hörlurarna.

    Någon som haft samma problem och har en enkel lösning?

    Edit: Såg att det fanns ett underforum för Hörlurar... Skulle en moderator kunna flytta posten dit vore det väldigt snällt.
     
    Last edited: 5 dec 2018
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vet inte om det hjälper, men om du aktiverar utvecklarinställningarna finns i regel ett läge för att aktivera/stänga av "absolute volume" under BT-delen. Du kan testa det och se om det gör någon skillnad.

    Har du installerat Gear-appen från Samsung? Kanske du testa att ändra ljudprofilen där med och se om det gör någon skillnad.

    Testa även detta: Reset the Gear IconX (2018) Earbuds