Problem: Samsung Kies, hjälp snälla.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Jimpalicious, 13 jul 2011.

1. Jimpalicious

Jimpalicious Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Jag blir tamefan galen på Samsung Kies, jag får inte ordning på det, hoppas innerligt att ni kan hjälpa mig, har provat allt.

Såg att det blev ganska mycket text, jag har sammanfattat problemet längs ner i min tråd, men ge det gärna 1 minut och läs allt.

Jag började igår och tänkte uppdatera min telefon via Samsung Kies.
    Jag pluggade in telefonen och ganska snabbt uppkom ett fel med CDC serial, jag googlade lite och kom fram till att jag skulle prova en annan dator.

Sagt och gjort så lånar jag farsans dator, här fick jag istället problem med en annan drivrutin (vilken är oviktig). Här börjar jag redan bli ganska less och googlar runt lite och kommer fram till att jag ska prova en annan dator igen, sagt och gjort...

Tar med telefonen till mitt andra hem och pluggar in den, här installeras drivrutinerna och allt känns genast bra. Till en början så kan inte Samsung Kies hitta min telefon, det stod "connecting" (i Samsung Kies), så mycket mer hände inte.

Googla runt ytterligare en gång och satte på funktionen "USB felsökning", vilket man tydligen ska. Nu så hittade programmet min telefon i alla fall men när jag startar det så står det att Samsung Kies inte är kompatibelt med min telefon och att jag måste ansluta via PC Studio.

Börjar bli riktigt less här och googlar ännu en gång, det enda jag hittar som är matnyttigt är att man i telefonen under menyn inställningar -> Om telefonen -> "här skulle det finnas någon instälning som gör att jag kan connecta via Samsung Kies" (hittade dock ingen, inte på min SG2 i alla fall).

Är förbannad som ett bi här, hur svårt ska det vara att uppdatera en telefon?

Jag går in på min telefon och försöker uppdatera den via internet så att säga, uppdateringen lyckades men när jag går in på "om telefonen" så står det att jag fortfarande har uppdatering 2.3.3, nu är det 2.3.4 så vitt jag vet? (det fungerade alltså inte, eller om telefonens inbyggda uppdatering uppdaterar något annat istället för firmware (stavning?).

Här står jag nu, arg som jag vet inte vad, har tamefan provat precis allt.

Kort version: Kan inte uppdatera telefonen, i Samsung Kies står det "reconnect the device in Samsung Kies (PC Studio) mode. Current connection not supported by Kies", tilläggas skall att jag har provat precis allt som kan tänkas, har googlat runt i timmar.

Tackar ödmjukast på förhand

2. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    354
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    2.3.4 har inte kommit ännu vad jag vet. Kolla på om telefonen - grundversion. Det ska där stå en massa siffror och sen I9100XWKF3....
    Om det står d så har du senaste officiella versionen.

3. Jimpalicious

Jimpalicious Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha, jag som inte var uppdaterad i hjärnan, jag har den senaste versionen då, men jag kan inte sluta förundras hur inkompetenta samsung är, nog om det, tack oerhört för informationen du bidrog med.

Simma lugnt