Fråga: Samsung Kies

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av perihelion74, 29 aug 2011.

1. perihelion74

perihelion74 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Behöver man det där Samsung Kies? Jag vill slippa så mycket onödigt skit som möjligt på min burk och föra över bilder, musik, film etc fungerar ju hur bra som helst utan Kies. Någon pratade om att den även hanterar uppdateringar av telefonen. Men det fo_Oungerar väl lika bra via settings i mobilen? Eller har jag fel?

Är det kanske pga att jag inte kör Kies som jag inte fått nya Android Market än?

/M
    Lyssna på min senaste låt här: Perihelion
    Följ på Facebook om du vill höra mer: https://www.facebook.com/perihelionmusic

2. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Jag har inte gjort något via Kies.. Det åkte bort från både telefon och datorn på en gång.. Ser ingen användning av det...

Gillar låten btw!

perihelion74 gillar detta.
  3. gyyben

gyyben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min laptop hittar inte Noten via Samsung Kies.
    Jag har försökt "hundratalet" ggr med nya drivrutiner etc men icke .......får bara meddelande gång på gång om att "gör en felsöking". Avinstallerat och reinstallerat etc etc.
    Via utforskaren på laptopen ser jag ju bara detaljerna för fotofilen ...inte själva fotona som finns på Noten
    Nu är det jäkligt jobbigt att överföra specifika foton från Noten till laptopen.
    (Nokia Suite som jag använt förut fungerade alltid klockrent.......f_n också :ehm:)

Enligt Internet skall man ge tillstånd för "USB-Debugging" under "Inställningar" > "Unknown sources"...var tusan finns den på Jellybean??? På ICS fanns den under applications.
    Nu finns det under utvecklaralternativ på JB,n "tillåt falska platser" vilket jag har godkänt men inte hjälper det heller.
    Tacksam för hjälp i saken.

Last edited: 21 jun 2013
  4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Holy crap jag är förvirrad....

1. Detta är inte forumet för Galaxy Note = Du har hamnat lite fel...
    2. Vad du ska med USB Debugging till vet jag inte.
    3. Unknown sources är inte samma som USB Debugging.
    4. Tillåt falska platser är inte samma som USB Debugging
    5. USB Debugging = USB-Felsökning... = Bör finnas under Utvecklaralternativ