Samsung Note II eller en tablet?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Santzia, 13 okt 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Santzia

Santzia Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Ok konstig fråga kanske men jag har suttit i 2 dagar nu och velat hur jag skall göra.

Har fått lite pengar över iom försäljning av lägenhet och tänkte unna mig själv en liten leksak.

Sålda iväg min tablet här på forumet ngn vecka sedan.
    Och nu sitter jag och funderar över om jag ska köpa en ny tablet, och isf vilken.
    Eller om jag ska satsa på att köpa en Note II istället.

Använder väll tableten mest till att läsa eböcker och serietidningar på. samt ett och annat spel blir det väll.
    Det jag undrar över är hur en serietidning skulle te sig på notens skärm.
    I dagsläget kan jag ju läsa dem på min Htc One X men det är i minsta laget. och
    jag funderar därför om Notens 5.5" skärm är ett tillräckligt stort steg upp från 4,7.

Om inte så funderar jag på att köpa en ny tablet. men då är nästan kravet att den skall ha tegra 3 eller bättre samt 3g.
    De jag har kollat på är transformer infinity, huawei mediapad 10 eller någon samsung platta.

Någon som kan komma med lite tips? vet att det är en personlig fråga vad man föredrar men någon kanske har nåra synpunkter som jag inte har funderat över.

/ Santzia

2. anderssons91

anderssons91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag använder asus tf300tg och är jätte nöjd. Den här tegra3 processor, stöd för 3g finns även en lte version.
    Använder min flera timmar om dagen och inte märkt av några problem.

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300TG using Tapatalk 2

3. J0AR м√§

J0AR м√§ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag skulle nog satsa på en surfplatta. Note2 lär väl fungera, men skillnaden från en hox tycker kag inte är tillräckligt stor för att i alla fall jag skulle köpa bägge två. Vad gäller storleken på surfplattan föredrar jag 7 tum, men det är antagligen ganska individuellt. Kan i alla fall säga att både böcker och serietidningar fungerar utmärkt på 7 tum, tror dessutom jag skulle tycka 10 var för klumpigt.

4. Gorynytj

Gorynytj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Jag gick från HoX till N2, imponerad än så länge. Om du säger vilken app du hade tänkt läsa med, så kan jag testa om så önskas.

Men precis som Joar nämner, troligen kommer det inte vara ett tillräckligt stort steg för att det ska kännas för dig. Då kanske en N7 vore bättre, dock fattas 3G.

5. Santzia

Santzia Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Tack för råden. Lutar faktiskt mot en platta iaf.

Gorynytj skulle du ha lust att testa med perfect viewer och någon serietidning. Kan man läsa pratbublorna utan att zooma?

Kanske köper både och :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.