Fråga: Samsung pay galaxy watch

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av ASR, 4 dec 2020.

  1. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Hej!

    Köpte en galaxy watch från amazon.de och när jag starta den så var den på tyska, det var inga problem att byta språk men jag kan inte hitta ett sätt att få in Samsung pay i klockan? Är den låst till Tyskland eller vad är det frågan om? Jag letade i Galaxy store efter Samsung pay och där fanns det inget, inte heller i galaxy wearable appen.

    Laddade ner appen Samsung pay watch plug in https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samsung.android.samsungpay.gear

    Men fick det här felmeddelandet kör jag körde igång den.

    Någon som vet vad jag gör för fel?

    Tack på förhand [​IMG]
     
  2. Gorren

    Gorren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2020
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    65
    Hur har det gått?
     
  3. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Har tyvärr inte orkat forska vidare, det ska tydligen gå att ändra firmware så att det blir en nordisk variant men har inte haft tid eller ork att fixa det
     
  4. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 000
    Mottagna gillanden:
    339

    MINA ENHETER

    Jag har fixat med det där en hel del.
    Jag behövde aldrig byta firmware utan kunde tidigare byta region genom SDB koppling.
    Var massa problem att få kontakt över WiFi dock, fick försöka 10-20 gånger innan jag fick kontakt på rätt sätt.
    Vid senaste uppdateringen så fastnade jag helt då den uppdateringen av Tizen begränsade möjligheten att med SDB gå in och byta region så jag ligger kvar på den amerikanska regionen, som tur är funkar även Svenska Pay just nu så jag fortsätter så. Då kommer ju uppdateringar till klockan lite snabbare också.
     
    ASR gillar detta.
  5. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Vilken guide följde du?
     
  6. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 000
    Mottagna gillanden:
    339

    MINA ENHETER

    Changing Region on Samsung Gear Sport R600 to make Samsung Pay work

    det var samma oavsett modell på klocka på den tiden så den guiden fungerade för Galaxy Watch med.
    Nu är det som sagt svårare då Tizen inte tillåter att man resettar klockan så man kommer åt att välja region.

    Om du är på Tizen 4.0.0.7 behöver du nedgradera först innan du ändrar region.
    Help needed changing Galaxy Watch SM-R800 Bluetooth 46 mm CSC with Tizen 4.0.0.7

    Det är dock inget jag gjort så jag kan inte ge någon info på det utan ni som vill försöka får söka på XDA efter mer hjälp.
     
    Last edited: 18 jan 2021
    ASR gillar detta.
  7. Gorren

    Gorren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2020
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    65
    Det funkade efter lite meck. Dock vägrar klockan att uppgradera till sista firmware. Sitter just nu med Odin och lägger in den manuellt.