Fråga: Samsung s3 4g GT-9305N

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av capman, 31 aug 2013.

1. capman

capman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tänkte idag återställa min telefon till fabriksinställningar efter att haft den rootad ett tag. Men när jag återställt den så har jag inget "baseband", om jag går in på informationen om enheten så är de okänt basbandsversion, och det känns lite som om jag "brickat" den.

Jag har testat att installera root igen och köra in samsungs egna återställning "GT-I9305N Sweden 2012 September 4.1.1 I9305NXXALIA I9305NCOVALI7"
    Från deras hemsida men får ändå inte till det...

Någon som vet ifall man kan fixa det?

2. capman

capman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Lyckades lösa det, verkar som om jag försökt roota med fel saker helt enkelt, följde denna guide o fick tillbaka kontakten med simkortet, donerade så han fick råd med en kopp kaffe också!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1946915

Recovering IMEI And Data Connection After Flashing WRONG Root Package Intended For I9300:

Make sure you have Samsung Kies or the Samsung USB Driver installed on your PC.
    Download and Extract: Odin3 3.04.zip - 457.11 KB to your PC if you don't already have it.
    Download and Extract: Param_Bin_I9305.zip - 612.14 KB to your PC.
    With your Phone Switched Off, press and hold: 'VOL DN' + 'HOME' + 'POWER' to enter Download Mode.
    Connect your phone to your PC via USB Cable and start Odin.
    Check your phone is connected by seeing if a COM Port in a Blue box is present under ID:COM.
    Press the 'PDA' Button and select the 'Param_Bin_I9305.tar.md5' file you extracted from the Zip Archive earlier.
    Press the 'Start' Button and wait for it to finish flashing. If successful, you will see a Green Box with 'PASS!'.
    Wait for your phone to reboot then go to your Dialer and press: *#06#. You should now see your IMEI and your Data Connection will be back.

djtail gillar detta.