Fråga: Samsung s3 i USA

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Schwortore, 6 jun 2012.

1. Schwortore

Schwortore Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag har köpt en samsung galaxy s3 i sverige men nu ska jag till usa om en vecka.

I USA kostar mobilen ca 4500 kronor men det jag undrar är om den skulle funka på vårt telenät och om den har 1 eller 2gb ram i usa?

2. AFFANDI

AFFANDI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Läste att USA versionen ska ha 2gb ram, men den är ju inte släppt där än ;)

3. skinza.se

skinza.se Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

sämre processor dock ;)

4. AFFANDI

AFFANDI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo.. men jag är ändå lite sur på Samsung för att de inte slängde in 2gb ram för Europamarknaden oxå.. :P fan hade det kostat dem.. 20 dollar extra per mobil?

Som nu så är det ju bara 780 mb tillgängligt, och hälften av det går automatiskt till systemet eller vad det än är som tar sin del

Hade den fått 2gb ram så hade den fått ett ännu stabilare flyt samt varit bättre mottaglig för kommande uppdateringar, för om det är något som kommer sätta stopp för framtida uppdateringar så är det just ramminnet... men men.. tills dess sitter man väl med en Galaxy S5 ;)

----------------------------------------------------------------------------

Edit: Lite av besvikelsen kommer oxå från att man redan hade 1gb ram i S2an som snart är 13 månader gammal, så man förväntade sig väl ett litet lyft, och nu när det börjar ploppa upp mobiler med 2gb ram (även LG!!) så känner man ju sig lite snopen av att inte ligga i absolut framkant.. men antar att det bara är psykiskt ;)

Last edited: 6 jun 2012