Samsung S5 bort med "TRE"

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av flamur, 11 dec 2014.

1. flamur

flamur Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej,

Jag har insett att jag vill flasha min telefon och det görs med ODIN. Min fråga är var jag hittar den ultimata romen eller firmware - det skulle behöva redas ut också vad exakt jag söker efter. Jag skulle vilja ha en så icke-custom som möjligt men tömd på skräpprogram, vare sig det är Samsungs eller googles skräp. Kan jag ladda ner det i efterhand i play vill jag helst inte ha det på telefonen original så att säga (med vissa undantag för det som kan anses som "standardbehov" t.ex. maps, play osv). Sen är jag trött på tres egna startskärm. Vill behålla original clock och i övrigt original, men så rensad på program som möjligt/eller möjligheten att kunna avinstallera de för gott.

En guide att genomföra detta kan jag säkert googla fram själv. Men skulle uppskatta om någon kan ge tips på ovanstående passande firmware eller om det nu är en rom jag söker. Eller båda. Där är det lite oklart från min sida faktiskt :)

Tusen tack på förhand!

MVH///Flamur

2. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Skaffa en användare på Sammobile och ladda ner senaste NEE till S5. Efter du har lagt in den så får du fixa root för att plocka bort det du inte vill ha.

flamur gillar detta.
  3. flamur

flamur Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för svaret snälla du :)