Diskussion: Samsung S5 mycket sämre än m8 på hörlurar också

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av Keisu, 3 jun 2014.

1. Keisu

Keisu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Anandtech gjorde en djupdykning i skillnaden i ljudprestanda mellan telefonerna. Samsung S5 har bland annat bara 20% av HTC One m8 watt-output för att driva lurar.

Läs hela här:

http://anandtech.com/show/8078/smartphone-audio-testing-htc-one-m8-and-samsung-galaxy-s5

Försök förklara detta för konsumenter dock. Tror till och med de som är ljud-nördar har undgått att uppmärksamma detta. Tror säkert de sörjer nu när de har ett par jättelurar och bara en Samsung S5 när de sitter på bussen.

"Unlike the HTC One M8, there are no sound modes to play around with in the Galaxy S 5. With these two flagship phones for 2014, the HTC One M8 is packing the superior audio system. Is has a more powerful amplifier at all levels, lower crosstalk, and lower THD+N. The relative frequency response is worse but not by an audible amount.

The HTC One M8 will be more versatile by supporting a wider selection of headphones at more listening levels. There will be headphones that the Samsung is not able to drive to reasonable listening levels that the HTC One M8 will have no issues with."

-WR- gillar detta.
  2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 211
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Min M8 är den första telefon jag inte behöver dra in någon ljudmodd i för att få ut tillräckligt hög volym ur mina Harman Kardon CL hörlurar pga M8'ans starka amp. Sen så är ju ljudet riktigt bra så länge man har BoomSound avstängt. Härlig dynamik.

Sent from my HTC One M8

3. Keisu

Keisu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nu blir jag avis - har inga sådana lurar. På mina 600 - 700kr lurar från Sony är boomsound fortfarande bra. På de medföljande snäckorna särskilt (de fick jag för övrigt stulna, lol).

Fråga: Är boomsound bättre avstängt även med streamande ljud och radio?

Last edited: 5 jun 2014
  4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 211
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag har alltid BoomSound avstängt. Det bara mullrar och dånar med det påslaget. Förstör ljudet totalt i mina hörlurar musiken låter inte som det är tänkt. Beats var faktiskt mycket bättre i så fall men BoomSound gör något konstigt med ljudet.

Sent from my HTC One M8