Lämna in min på en 3 butik den 25 runt 18 tiden. Dom sa att den kommer skickas dagen efter runt 16 tiden. Mobilen kom iväg den 27 istället för 26. Så här ser serviceloggen ut:![[IMG]](proxy.php?image=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2Fe9OckBN.png&hash=acb53ea366ead77caeebe200322131d1)
![[IMG]](proxy.php?image=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FlIkeyOU.png&hash=c04208ed7775fef7b46f571bf87a690f)
Som ni ser står det återvänder oreparerad. Jag ringde då servisstället och frågade varför det är så när det står att dom bytt delar.
Tydligen så kunde inte samsung leverera en del som behövdes. Så dom skickade mobilen till samsung och sa att antingen lagar dom den eller så får jag en ersättningsenhet. Vad det nu innebär. Han sa att den kan vara en använd mobil. Men att om jag ser att den ser använd ut så skulle jag begära ut en ny i 3 butiken.
Skall ringa dom på måndag och se om dom vet något nytt om min mobil.
Edit 8 juni: Har ringt i tisdags och fick svar att min mobil inte har skickats till samsung utan att dom har gjort ett ärende till samsung om DOA och att jag kommer få hämta ut en ny mobil i 3 butiken så fort samsung har svarat.
Ringde idag och fick ett annat svar. Mobilen borde ha skickats till samsung efter som att det borde vara en DOA och att jag måste vänta tills samsung har skickat en ersättningsmobil. och det kan ta upp till 14 dagar sen sen service skickade ärendet till samsung. Troligen i fredags eller i tisdags. Kan man begära ersättning när mobilen har varit på service längre än 14 arb dagar? För vart lovad mobilen nu i fredags av 3 butiken. Men den 14 juni har det gått 14 arb dagar sen jag lämna in mobilen.
Edit 9 juni: Ringde in idag igen och fick reda på att dom har avslutat min order och gjort en intern order som jag som kund ej kan följa på deras portal. Han sa till mig att samsung väntar på kvitto från 3 och att mobilen räknas som en DOA när samsung inte kan ta fram reservdelar snabbt (inom 10 dagar, om de nu är sant lr ej vet jag ej) och att samsung skall kolla på mobilen med deras egna service tekniker. Dock så verkar mobilen inte vara skickad till dom.
Edit 10 juni: Ringde nyss och dom sa att dom väntar på att samsung ska godkänna DOAn så 3 butiken kan ge mig en ny mobil.
Last edited: Jun 10, 2016