Fråga: Samsung stockrom isärplockad?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Wiruz, 3 juni 2013.

1. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej

Söker senaste stockrom ala samsung. Dock undrar jag om det finns någon orörd stockrom men att man kan välja vad man vill installera. Så jäkla mycket bloat i sammys rommar!

Jag har strul med att min fryser hela tiden. Vill se om det är pgr viking rommen jag har eller om det är telefonen. Vill dock som sagt kunna välja bort skräpet man inte har användning av!

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Det finns ju en hel del sammy-rommar där man kan välja både sammyprogram och moddar under installationen, men om det går att få någon rom att bli helt omoddad vet jag inte. Testa några och se vilken du trivs med. Vissa har väldigt många val under installationen, tex omega och sotmax, men det är ju möjligt att det finns andra som har ännu fler möjligheter och/eller är närmare stock. Själv tycker jag at dom jag testat känns väldigt lika, testade att köra stock rootad ett tag också, bara lite detaljer som skiljer, men å andra sidan kan just dom detaljerna kännas viktiga.

3. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ok tackar! Anledningen varför jag vill köra stock är för att mobilen strular något fruktansvärt. Jag vet inte om det är rommen eller telefonen.

Dock vill jag slippa allt bloat som Samsung tvingar en att ha. Har kört en del olika roms och dessa är som sagt inte riktigt stock såsom Omega (som jag också haft strul med).

Aja får annars trycka in en vanlig sammy rom och tvingas leva med allt skit dom tryckt in!

Tack för svaret!

4. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Du kan du ta bort de appar du inte vill ha, själv också! Använd Titanium Backup!

5. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Om du tar t.ex neatrom lite som är nära stock o lite debloatad så kan du packa upp zipfilen o deleta det du vill, packa den igen o flasha.