Diskussion: Samsung support via mail = bedrövligt långsam

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Heleg, 17 mar 2019.

Taggar:
  1. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Jag ställde en fråga i mail till Samsungs support den 27/11 (ska kanske påpeka att det var 2018 och inte längre tillbaka...) och fick svaret den 13/3 så de klarade av att svara inom fyra månader...

    Men hallå Samsung, skäms ni inte över att ha så extremt långa svarstider?

    Vid tillfället så orkade jag inte ringa och chatten gick inte att komma åt för tillfället så jag slängde iväg supportfrågan via deras (ganska usla) webbsida och trodde väl att jag skulle få svar inom några dagar.

    Någon annan som liknande erfarenheter?

    De gånger i övrigt som jag anlitat Samsungs support så har det fungerat tillfredsställande snabbt!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Just nu råder kaos eftersom Samsung klantade till det förskräckligt med förköpskampanjen för Galaxy S10 där ett par hörlurar ingick om man köpte telefonen före ett visst datum.

    Registreringsprocessen för att sedan få lurarna har krånglat sedan dag ett, vilket skapar ett enormt tryck på supporten, och sådant är svårt att skala upp när det bara handlar om tillfälliga toppar. Svarstiderna just nu är som du upplever oerhört långssmma.

    Jag skulle ringt tidigt på morgonen eller testat chatten precis vid öppning. De som gör så har större framgång med att nå fram.
     
  3. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Låter rimligt men det borde inte påverkat deras möjligheter att svara i november, det var väl långt innan det strulet uppstod, eller?

    Mornar är f.ö. inte min starka sida... gäsp...
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Haha, nej, förmodligen har mailat säkert hamnat mellan stolarna av någon anledning.

    Men överlag tycker jag att mail fungerar sämre och sämre vid supportärenden,. Det blir väl naturligt att de prioriteras bort eftersom chatt och telefon kräver en omedelbar handling från supporten, varför allt annat får vänta/hamnar på hög, och sedan hinner de väl helt enkelt inte ikapp antar jag, eller bara slarvar.
     
  5. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Troligen är det så men nästan fyra månader är riktigt bedrövligt...
     
    bernard gillar detta.