Samsung Tab 2 10.1, Asus Transformer Pad eller vänta på Win 8?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Gadget, 8 sept 2012.

1. Gadget

Gadget Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kommer inte spela på surfplattan. Kommer använda den till att skriva dokument, surfa, läsa artiklar och e-böcker och se på film.

Last edited: 8 sept 2012
  2. Kaliber441

Kaliber441 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra fråga. Jag väntar på Win 8. Men nu kommer jag köpa Google Nexus 7. Till att spela, surfa och läsa. En plata med Win 8 till att jobba...

3. Gadget

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

I Win 8 får man ju tillgång till Office, men enligt ryktena utvecklas LibreOffice till Android. Vet inte hur det blir med program som photoshop och cad, om dom funkar på win 8 plattor eller bara på laptop och desktop, Android verkar ha glömts bort av Adobe m.fl. Skulle vara riktigt nice att ha allt i surfplattan och slippa konka runt på en laptop. Frågan är om tablet komponenterna klarar av belastningen från avancerade program?

Last edited: 8 sept 2012
  4. Kaliber441

Kaliber441 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det stämmer. Jag läste någonstans att tablet ska få I7 Intel procesor men frågan är vilket grafikkort ska ge de till tablet. Jag tror att komponenterna ska låta att jobba med avancerade program.

5. Gadget

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja, grafikkortet är minst lika viktigt, om inte viktigare för att kunna köra grafiskt krävande program, tabs har en tendens att ha rätt veka grafikkort. Jag gissar på att nästa Photoshop kommer finnas som nedladdningsbar app i Windows Market, tillsammans med CAD program etc. Sen kan man bara ladda ner/köra programmen om man har tillräckligt tung hårdvara (och plånbok). Jag hoppas innerligt att surfplattorna får samma prestanda som laptops och inte blir ett bihang.

Asusen har Quad Core, vilket förmodligen gör att avancerade program flyter bättre, dock är problemet att det knappt finns några avancerade program till Android. Samsungen verkar väldigt bra som leksaks och underhållningsplatta, men inte för arbete.

Last edited: 9 sept 2012
  6. Gadget

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det blir en Asus Pad för min del. Win 8 plattor som har intel processorer kommer kosta från 5000 och uppåt typ och min budget är begränsad.