Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 162
    Mottagna gillanden:
    1 082
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Bestrid fakturan skriftligt med hänvisning till att avtalet är avslutat och att Samsung skall kunna bekräfta detta.
    Har du papper eller annat från Samsung som kan påvisa att det är avslutat så bifoga kopior på detta.
     
  2. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Tack för svar. Är det till Samsung man bestrider denna eller Sevenday?
     
  3. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 162
    Mottagna gillanden:
    1 082
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Du bestrider fakturan till den som skickat den, i detta fallet Sevenday som jag förstår det.
     
  4. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Är det någon som har uträkningen med de olika posterna för månadskostnaden? Sevenday bank menar på att jag har 336 kr kvar att betala. Har betalat 453kr*12
     
  5. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 297
    Mottagna gillanden:
    5 123

    MINA ENHETER

    15 veckor senare och skulden på 8500 är fortfarande kvar.
    Ringde dem i måndags igen och fick höra det vanliga:
    De förstår frustrationen. Ärendet ska prioriteras. Håll koll på mailen, snart kommer en bekräftelse osv.

    Inte hört något mer från Arn men de verkar vara under stor belastning.

    Funderar på om man kan få juridisk hjälp genom hemförsäkringen.

    Eller så är det bara att inse att det inte går att bli skuldfri när man gör affärer med Samsung.
     
  6. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 875
    Mottagna gillanden:
    5 736
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Fyfan vilket jävla smutsföretag Samsung är!!!
    Lider med dig och hoppas det löser sig asap.
     
    kissidor, psp123 och DaBull gillar detta.
  7. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    För mig är det typ 6-7 veckor sedan dom hämtade ut telefonen och självklart inte ett ord om att telefonen är uthämtad och godkänd, heller inte någonting om skulden som fortfarande ligger kvar hos sevenday. Börjar bli så sjukt förbannad på hur detta är möjligt, blir inte en ända produkt till från Samsung oavsett hur bra dom än kan vara.
     
  8. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Ser fram emot att returnera min s20+ i april [emoji52]...ofattbart att ett stort företag som Samsung lyckas med detta och fortfarande kränger upgrade+ dealar. De borde pausa och ordna upp sin organisation...och kompensera sina kunder som blivit dåligt behandlade.
     
  9. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Håller helt med, problemet är att ingen media tar upp detta så det blir lite press på Samsung
     
    10cent och kissidor gillar detta.
  10. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 297
    Mottagna gillanden:
    5 123

    MINA ENHETER

    Skrev till Samsungs representant på Sweclockers och hänvisade till den här tråden. Hoppas det kan ge någonting.
     
    kissidor, Kristy, androidfeber och 4 andra gillar detta.
  11. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Hmm tur att jag ramlade in här. Hade funderingar på skaffa s21 ultra via detta. Men efter att ha läst lite här så känns det bättre att casha mobilen rakt av istället. Orka sitta med det här problemet om typ 1 år lixom. Fan helt sjukt ju.

    Jag måste dock tillägga att jag nyligen har lämnat tillbaka en mobil på öppet köp. Det tog ju ett par veckor och 3 samtal innan jag fick retursedel via Mail som de lovade skicka efter mitt första samtal till de. Men efter det gick det ganska fort. Mobilen levererades till Samsung 9/11 och pengar kom in på mitt konto 13/11. Jag antar att det passerade klarna oxå på vägen.
     
    RuffyMan gillar detta.
  12. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 313
    Mottagna gillanden:
    484
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Febril aktivitet på mina sidor hos sevenday nu senaste dagarna. Fått allt på gamla skulden nollat. Står åter betalning några ggr olika summor och sen nått makulerat.
     
    Puttesson, RuffyMan och psp123 gillar detta.
  13. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 297
    Mottagna gillanden:
    5 123

    MINA ENHETER

    Efter 16 veckor är det äntligen över. Skulden är borta. Det har inte kommit något mail eller någon annan info från Samsung men när jag loggar in hos Sevenday är beloppet nu 0.00.

    Jag vill aldrig mer ha med Samsung att göra.

    Så fruktansvärt skönt att slippa tänka mer på detta :neutral:
     
  14. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Nu verkar det ändå vara på rullning hos er andra??

    Själv väntar jag fortfarande på emballage sedan 19/10
     
  15. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 297
    Mottagna gillanden:
    5 123

    MINA ENHETER

    Fick följande från representanten på Sweclockers:

     
    Janne303, RuffyMan, Maverick_761 och 2 andra gillar detta.
  16. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Jag har försökt att avsluta mitt upgrade+ sedan oktober. Har varit en otrolig omständig resa och absolut inget jag kommer teckna igen men yes någonting måste dom ha fixat nu för min kredit nollställdes idag. Skönt att få ett avslut på det hela!
     
    RuffyMan, psp123 och Maverick_761 gillar detta.
  17. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Vill också meddela att min kredit är avslutad och denna bedrövliga tjänst och service därmed äntligen är över. Lustigt är det dock att jag varken fått en bekräftelse på att min telefon någonsin mottagits eller att tjänsten är avslutad . Kommer nog aldrig mera köpa något från Samsung efter denna soppa.
     
    RuffyMan, livinl0ud, psp123 och 1 annan gillar detta.
  18. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 297
    Mottagna gillanden:
    5 123

    MINA ENHETER

    Har loggat in varje dag sen i tisdags bara för att dubbelkolla att det verkligen stämmer och det verkar det göra
    :)
     
    10cent gillar detta.
  19. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    t8WTAYn.png
     
    Nikolodien och N6290 gillar detta.
  20. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    In the meantime så väntar jag fortfarande på emballage