Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    260

    MINA ENHETER

    Enligt Samsungs support är det inga problem att uppgradera för befintliga kunder. Däremot tar de inte för tillfället emot nya kunder till upgrade+.
     
    demonen, Janne303, Bakken och 2 andra gillar detta.
  2. Xerfas

    Xerfas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Efter många om och men fick jag äntligen ett retur-kit och telefonen är nu på väg tillbaka till Samsung. Får bara se hur lång tid det tar innan Upgrade+ avslutas för den.
     
    Janne303 gillar detta.
  3. Kenta2

    Kenta2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    29
    Det kan ju vara läge att Samsung äntligen ser över hur de aktörer de anlitat för att sköta tjänsten har (miss-)skött sig.
     
    bernard gillar detta.
  4. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    260

    MINA ENHETER

    Det hoppas jag.
     
  5. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    864
    Mottagna gillanden:
    776
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Min sambo är på gång att avsluta sitt upgrade. Däremot behöver telefonen repareras innan dess. Bor i Göteborg och mig veterligen finns ett servicecenter här, går det bra att lämna in telefonen där eller måste den skickas iväg?
     
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 251
    Mottagna gillanden:
    6 518
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Tidigare var det bara att åka förbi och lämna in. Dock är det länge sen jag var där sist och nu med covid kanske det är lite annorlunda rutiner. Men då var det som sagt bara att lämna in och återkomma någon timme senare och hämta ut. Snabba och trevliga i butiken.
     
    Kristy och Jockmokk gillar detta.
  7. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 273
    Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra 5G
    Platta:
    Samsung Tab A7 (SM-T500)
    Om ni ska köra via Samsung Care+ försäkringen så måste ni först kontakta supporten för att registrera försäkringsärende, när det är klart så kan ni lämna in den hos Samsung Service. Annars är risken att ni får betala allt själva.
     
    bernard, chraist, Kristy och 1 annan gillar detta.
  8. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Beställde Note20U 19-aug 2020 och börjar bli dags att påbörja ärendet för att lämna tillbaka telefonen.
    När bör jag kontakta de? På dagen när det gått 1 år eller går det att påbörja och avsluta ärendet tidigare?
     
  9. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Tror att du kan påbörja processen efter 12 gjorda inbetalningar, så efter ca 13 månader då man verkar betala i efterhand.

    Jag beställde min den 9/8 och gjorde första inbetalningen i september -20 så min 12 betalning är den 28/8 och då kan jag starta min process med att byta, fast nu när det inte kommer någon ny note vet jag inte vad som lockar....

    Men logga in på mina sidor på www.sevenday.se och se hur det är för dig.
     
    Last edited: 28 jul 2021
    Janne303 gillar detta.
  10. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 149
    Mottagna gillanden:
    312

    MINA ENHETER

    När jag loggar in här så står det följande för mig: "Upgrade eligibility period is not started yet: 06 Aug 2021".

    Beställde min Note 20U den 7/8 förra året. Första betalningen till Sevenday gjorde jag i september.

    Får se vad som händer nästa vecka när jag loggar in där.
     
    bernard gillar detta.
  11. Skrufve

    Skrufve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    492
    Mottagna gillanden:
    474
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black
    Info:
    Nova
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Övrigt:
    Galaxy Buds Live
    Jag har två telefoner via Upgrade, en åt mig och en åt frugan. Min egen är det dags att uppgradera om en månad, och jag kan logga in och se att det inte är dags än.

    Frugans kan jag inte logga in på fast det är dags, och har gått 12 betalningar och 12 månader +. Får meddelande om ogiltigt "loan agreement number".

    Har nu varit i kontakt med supporten 3 gånger, först fick jag bara standardsvar att det måste gå 12 månader, men när jag ringde in och ifrågasatte supportens "eskalerade svar" fick jag höra att jag skulle vänta några dagar till till efter månadsskiftet så att det blev augusti - då skulle det funka. Gissa vad - kan fortfarande inte logga in. Suck.
     
  12. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 158
    Mottagna gillanden:
    421
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Note 20 Ultra
    Vad är du intresserad av att byta till är min fråga. Känns lite som de som kommer nu för egen del känns mycket dyrare och klumpigare än noten vi nu har.
     
  13. Skrufve

    Skrufve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    492
    Mottagna gillanden:
    474
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 Phantom Black
    Info:
    Nova
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Övrigt:
    Galaxy Buds Live
    Ja, lite tråkigt att det inte kommer ny Note, men jag är väldigt nyfiken på att testa en Z Fold 3 när den kommer. Frugan vill ha en S21 Ultra för kamerans skull, hon har idag en S20 5G...

    Men som sagt vad, kan inte logga in för att uppgradera hennes och Samsungs support har så här långt inte kunnat hjälpa mig... :(
     
    museo12 och bernard gillar detta.
  14. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    260

    MINA ENHETER

    Jag hade också tänkt testa Z Fold 3.
    Tråkigt att det strular med Samsung. Det har det gjort för oss också. Vi har precis som ni två telefoner på samma användare. På två olika konton, men med samma användare(om jag fattat dig rätt).

    I värsta fall får man anmäla det på något sätt. Det är ju kontraktsbrott.
     
  15. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 263
    Mottagna gillanden:
    751
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 11
    Telefon 3:
    Samsung Note 10+ & S9+
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2020)
    Ja, det var stök när jag anmälde mig och köpte någon av mina lurar via Upgrade+
    Tanken är god men det praktiska och supporten är Kling & Klang hela vägen.

    Jag förstår jag hade tur som lyckades slutbetala telefonen och avsluta Upgrade+ i förtid men det tog några vändor med supporten som sagt, med ett antal goddag yxskaft-svar.

    Rekommenderar verkligen inte denna tjänst.
     
    bernard, museo12 och nozz2014 gillar detta.
  16. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 158
    Mottagna gillanden:
    421
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Note 20 Ultra
    Ah ok. Jag lär inte få rum med en Fold 3 i framrutan när jag kör waze på mobilen i bilen :D. Och jag misstänker att den kommer kosta WAY mer än vad man betalar nu på en Note 20 Ultra hehe.
    Jag kommer nog vänta och se vad S21FE blir för nått eller så väntar jag på en S22 Ultra. Har ju 12 månader på mig isf att bestämma mig.
     
  17. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    260

    MINA ENHETER

    Är det tolv betalningar som räknas eller är det tolv månader? Jag har haft min telefon på upgrade+ i tolv månader nu, men måste jag vänta med att säga upp eller byta telefon tills det blir september? Betala fakturan kan jag ju göra innan månadsskiftet...
     
  18. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 273
    Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra 5G
    Platta:
    Samsung Tab A7 (SM-T500)
    12 betalningar är det, och om jag inte missminner mig så går de efter sista betalningsdatumet..
     
    bernard gillar detta.
  19. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Om Samsung Upgrade+ har samma system som tidigare för att räkna ut priset så hamnar en Fold3 på 653 kroner/per månad

    16/8 Edit, blir nog lite dyrare då Försäkringen är dyrare på Fold3 än de 1500 som den kostade till Note20 Ultra. Kostar försäkringen 2000 så blir priset 16 kronor högre per månad, dvs 669 per månad.
     
    Last edited: 16 aug 2021
    71jagr56 och bernard gillar detta.
  20. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Är det någon som har varit i kontakt med Samsung support om/när Fold 3 är tillgänglig via Upgrade+?

    Då tänker jag främst på oss som redan är Upgrade+ medlemmar.