Samsung VS Motorola

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av metallica1981, 7 apr 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. metallica1981

metallica1981 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Samsung galaxy Nexus eller Motorola Razr

2. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    du kanske ska berätta vad du söker i en telefon och så, med tanke på att det är väldigt individuellt vad man prioriterar och tycker om!

3. metallica1981

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det mesta är till för spel och att man kan får plats med mycket spel och att den inte ska vara långsam

4. ounze

ounze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag är nog fel "Motorola" säljare då jag äger en Galaxy Nexus.. Men jag låg i samma bädd som du.. fast de var simpelt för mig!

Motorola gör en snygg telefon hårdvarumässigt med slimmad design och lagom bra TI OMAP 4430 processor. (Tri-Dual konfiguration (Dual-Core-Memory-Channel) bättre för multitasking). Den har en SGX540 grafikdel som duger mer än lagom till både filmtittande, lite 3d spel, Google Earth samt angry birds! Android 2.3 GingerBread. Kommer dock snart med IceCreamSandwich och kommer va smetad med ett UI som liknar de Razr är idag.

Galaxy Nexus däremot. Väldigt ergonomisk design, grymt skön att hålla i. 4,65" SuperAMOLED HD skärmen gör den flera mil snyggare än t.ex. min gamla Optimus 2x. TI OMAP 4460 processor med SGX540 grafik. I detta fallet är dock grafikdelen överklockad med drygt 80mhz (384mhz nånting). Det ska göra en klar skillnad ifrån original utförande enligt Texas Instruments. IceCreamSandwich från affär. Köper du den idag från PhoneHouse t.ex. får du Android 4.0.1.. Du får direkt ur lådan en 4.0.2 uppdatering. Iom att den är svensksåld kommer du få en Android-build ifrån Samsung själva. Yakjuwx. De betyder att dina uppdateringar kommer ifrån Samsung och inte ifrån Google.

Detta går dock snabbt och lösa på 5min en flashning till den amerikanska versionen utav IceCreamSandwich som du i sin tur får tag ifrån Google's hemsida och inte XDA Developers. Sen kör du en Yakju build på Android 4.0.4. Telefonen drar mycket mindre batteri, är bra mkt snabbare och dina framtida uppdateringar plockar du ifrån Google's servrar istället för Samsungs.

I <3 Galaxy Nexus!

5. metallica1981

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

så du tycker Nexus

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.