Samsung Wave S8500 låst sig

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av rikard81, 16 nov 2010.

  1. rikard81

    rikard81 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har köpt en Samsung Wave S8500. Funkade bra tills jag installlerade sync-programmet Kies som dom rekommenderade. Jag skulle göra en återställning via programmet och då hängde sig allt helt plötsligt. Nu hittar inte programmet mobilen och mobilen är låst och går inte ens att starta upp. Det enda som syns på mobilskärmen är en symbol som uppmanar att jag ska ansluta den till datorn. Alltså mobilen kopplat till datorn. Men jag kommer ingenstans.

    Installerade Kies på en annan dator och samma problem där. Hittar inte enheten?? och det går inte att sätta på mobilen?? Är ruskigt besviken. Om det är någon som har erfarenhet av detta får ni gärna tipsa :-(
     
  2. Cyrax

    Cyrax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Låter tyvärr som om telefonen är brickad alltså sönder. Gå tillbaka till återförsäljaren och få en ny.
    Du kan också prova att stänga av telefonen och sedan trycka in volym up+on+home-knappen (den stora i mitten) samtidigt, har du tur startar telefonen och du kan välja 3-4 alternativ. Om det finns ett alternativ som heter recovery eller factory reset eller liknande flyttar du ner markören till detta med hjälp av volymknapparna sedan trycker du på home-knappen. Kan vara att du får välja ja/nej också och givetvis väljer du då JA.

    Det blev en lång beskrivning men förhoppningsvis löser detta ditt problem