Problem: Samsungs bokmärken funkar ej

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Airborne, 20 apr 2012.

1. Airborne

Airborne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Samsung har ju lagt med bokmärken i default webläsaren som pekar mot http://samsungmobile.nu

När man öppnar ett av dessa bokmärken för wallpaper eller ringtones etc. så hamnar man på en sida där man först väljer land och sedan kan välja man mellan java eller android samt full track music.

Oavsett vad man försöker välja där så är det enda som händer att det står samsung apps och klickar man på den så händer ingenting utom att man dirigeras om till http://m.samsungapps.com dock utan att något fungerar.

Varför lägger de med sådant här skit som bara irriterar när det inte fungerar när man försöker använda det.

Jag försökte återställa internetläsaren genom att klicka på rensa data och tömma cacheminnet för att se om det var problemet men då försvann de fabriksinlagda bokmärkena så jag kom inte längre i felsökningen där.

Är det någon som fått det att fungera och kunnat ladda ned något wallpaper eller ringsignal med dessa bokmärken?

I så fall kanske jag kan få bokmärkesadresserna så jag kan lägga in dem igen.

Fast funkar bokmärkena inte för någon annan heller är det meningslöst fortsätta med detta.

Ja jag vet att det finns en massa andra ställen på nätet att ladda ned sådant här det är inte förslag på andra nedladdningssiter jag vill ha,utan det jag ville veta är om just dessa bokmärken går att få fungerande igen.

Går man in på samsung apps via telefonens app istället så kommer man visserligen åt att ladda ned en massa appar likt google play butik (varför kunde google inte behållit namnet market istället play butik låter bara löjligt)och under tema finns ju några wallpapers appar men inte ringsignaler eller lösa wallpaper så det är ju inte riktigt samma sak.

2. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Kan varmt rekommendera Dolphin browser istället, det har en grymt bra och smidig bokmärkesmeny. Vad gäller ringsignaler och bakgrundsbilder så är det ju bara att ta det det man vill ha istället för att använda sig av apps eller speciella sidor för det :)

3. Airborne

Airborne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tack för råden:), men det frågan faktiskt gällde var om dessa Samsungs originalbokmärken fungerat för någon noteägare och i defaultbrowsern.

Jag vet att man kan ladda ned sådant här på en väldig massa ställen efter tycke & smak och jag har också fler browsers att välja mellan så det är inte det frågan gäller.

Utan istället gällde frågan främst om det som finns originalinstallerat på telefonen fungerar eller ej hos någon annan note användare.

Och ja jag har ringt Samsung supporten som inte hade en aning om varför deras egna sidor och bokmärken inte fungerade utan skyllde på att den där sidan var något som Samsung i korea hade gjort och inte Samsung nordic.

Konstigt då att sidan bara hade de fyra nordiska flaggorna att välja på och hette samsungmobile.nu vilket jag inte tror är ett påhitt från korea där de nog inte har koll på vad ordet nu står för i norden.

Hade de gjort sidan i korea hade den ju knappast haft .nu som domän då den domänen bara är intressant i norden just för ordet nu. och det betvivlar jag att koreanska reklammakare eller webbansvariga har koll på.

Fast vem förväntar sig att en kundtjänst ska veta något, det vet man ju av erfarenhet att de sällan brukar göra även om det kan finnas undantag och så var ej fallet här med deras god dag yxskaft svar. Var ju ändå kul att kolla att de som vanligt har noll koll.

Alla som köper mobilen är inte mobilfantaster som älskar att göra om saker, en del vill faktiskt och förväntar sig att den ska fungera out of the box.

Sedan är det väl så att de flesta av oss som håller till här på swedroid nog kan räknas till dem som köper Android för friheten att kunna ändra och anpassa mobilen som man vill.Även om kanske inte alla går så långt som att rota telefonen och köra med custom roms.

Man vill också enkelt kunna köra sådant som apple direkt skulle förbjuda som att kunna flytta sina mediafiler vart man vill med dra & släpp utan att behöva gå omvägen över något jobbigt itunes program och liknande dumheter som måste vara installerat på datorn. Vad jag fattat det så måste man gå via program även på windowsmobile telefoner så det verkar vara samma idioti där med i så fall om det stämmer.