Fråga: Samsungs mobil lagning

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Angelface, 4 mars 2014.

1. Angelface

Angelface Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nån som vet hur snabba Samsung är på att serva mobil då jag måste lämna in den

2. Brödrost

Brödrost Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Jag har lämnat in två Samsungmobiler i butiken där jag köpte dem (Alina i Uppsala). Byta av glas på SIII tog bara några dagar. Byte av kretskort (SDS) på Note 2 tog lite längre tid, en vecka eller två. Dock vet jag inte vilken serviceverkstad de använder, kanske de själva byter glas t.ex.

Vad är det som ska göras med mobilen?

3. Angelface

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det vet jag ej då nåt är fel att jag typ försvinner i samtal presis som motparten skruvar ner ljudet.
    Tele 2 har gjort felsökning på mast och fått nytt simkort så det är ej där det felas

4. Angelface

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då va telefonen inlämnad få se vad dom finner för fel

5. Angelface

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dock till netonnet service verkstad trodde den skickades till samsung vilket den tydligen inte gör

6. Snoogiloo

Snoogiloo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Netonnet har ingen egen verkstad utan skickar sina lurar till Deltaservice så den blir skickad till en Samsung verkstad :)

Angelface gillar detta.
  7. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Någon som vet vad det kostar att byta HELA ramen runt en S4 ?

8. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Ifall du menar glas, digitizer, lcd och ram så kostar det 1300:- på ett samsung service center och ca 1800:- på övriga service center.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

9. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Nja, glaset samt display är helt, men det kanske man åker på att byta ändå ?, när jag menade ram så var det dels den tunna som går utmed glaset, samt den bredare ramen som går utmed Power / volym knapparna samt ladd uttaget.

10. Snoogiloo

Snoogiloo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Fel, för 1300 så får du endast displayen, glaset och den smala ramen utbytt (om inte verkstaden är snäll och bjuder på bakstycket)

Om du skall ha en auktoriserad lagning så åker du tyvärr på att byta displaymodulen då den smala delen av ramen sitter på den.

För att byta hela ramen så krävs det att man byter bakstycke samt displaymodul!

11. shhako

shhako Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en annan fråga som eventuell hamnar semiOT här men jag hittar inget bättre. Om jag har problem med min SGS4 (den blir så jävla varm hela tiden trots att jag följt alla tips jag hittat på nätet) och lämnar in den för lagning på Samsungs egen verkstad men problemet kvarstår, är det då vettigt att fortsätta lämna in den själv på Samsungs verkstad eller borde man gå via butiken man köpt den i (tele2 online så ingen butik egentligen...).

Jag undrar eftersom det ju alltid finns en risk att de inte fixar problemet och då vill man ju kunna byta luren efter 3 lagningar. Måste man gå via butiken eller "räknas" det iaf? Tar sån jävla tid att gå igenom en butik medan det tar typ 1-2 dagar (de är GRYMMA;)) om man drar dit sj...