Samtal avbryts helt plötsligt :S

Diskussion i 'Galaxy Ace' startad av Bufflan, 27 augusti 2011.

1. Bufflan

Bufflan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet inte om min mobil har blivit tokig eller om det är något med 3, men helt plötsligt har min mobil börjat stänga av samtal mitt i dem. Det har börjat den sista veckan och inga störningar tycks vara i området där jag bor (jag har kollat).

Det började med att samtal från vikarieförmedlingen stängdes av mitt i allt, sedan fortsatte det när min mamma ringde mig och nu ja är jag faktiskt fundersam då det har skett ca 3-4 gånger. Vill inte att den ska strula då jag annars kan missa jobbsamtal och liknande.

Har ni något förslag på hur detta kan lösas? Kan det vara simkortet (har det i min 3e telefon sammanlagt, så det är över 4 år gammalt) eller kan det vara telefonen?

Den har verkligen inte strulat innan och helst vill jag inte återställa den till tidigare tidpunkt eller ja lämna in den.

Hoppas på att någon kan hjälpa mig.

2. NBT

NBT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Händer det bara när du ringer eller under andra spontana tillfällen?

3. Bufflan

Bufflan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det händer bara under samtal, skrämmande nog bara när jag har mottagit dem. Enda problemet nära jag har ringt är att jag har kommit mot mute knappen med örat eller kinden.

4. Bufflan

Bufflan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har dessutom telefonen fått för sig att låsa sig när jag ska byta ringsignal. Så jag måste nog återställa den. Kanske allt blir.bättre då. :(