Problem: Samtal avvisas när jag tar upp mobilen ur fickan

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av larsake, 11 dec 2015.

1. larsake

larsake Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I veckan köpte jag ett original S-view till min Note 4. Funkar kalas sånär som på en grej. När jag jobbar har jag skjorta och har mobilen i bröstfickan. När mobilen ringer och jag fiskar upp den ur fickan avvisas samtalet. Händer inte alltid men alldeles för ofta. Vad kan det bero på? Nån inställning eller är skalet felande??

2. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Nu har jag aldrig haft ett s-view skal själv, men jag kan tänka mig ett par saker..

1. När du fiskar upp telefonen ur fickan så kanske du samtidigt råkar dra fingret över över den lilla s-view displayen och på så sätt stänger av samtalet.
    Lösning: lägg telefonen i fickan uppochner så att du inte "råkar" avsluta samtalet.

2. Detta är ren spekulation från min sida..
    Men kan det vara så att skalet står lite på glänt när du har det i fickan, och när du tar upp telefonen så stänger du samtidigt skalet vilket resulterar i brutet samtal?
    Testa detta genom att be någon ringa dig och när det ringer så öppnar du skalet lite grann och sedan stänger det igen.. Prova också med att ringa när skalet står öppet, och stäng när det ringer. Bryts samtalet under något utav dessa två förutsättningar, så vet du vart problemet ligger.

3. pacmeyer

pacmeyer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

Min sambo hade besvär med sin S6a med s-view. Högtalaren slogs på och samtal bröts. Vi kom fram till att det handlade om att skalet hamnade snett mot skärmen ibland och då gick skärmen igång. Kolla så inte själva "gångjärnet" inte e för slappt så skalet går att rucka på i sidled mot skärmen.

4. larsake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för tipsen men jag har alltid mobilen upp och ned i fickan och jag kommer inte på nåt sätt åt displayen. Vidare sitter skalet som det ska. Var till Falun i ett ärende och gick in på Phonehouse och frågade. Han hittade inte några inställningar som det kunde bero på utan tyckte jag skulle gå in på Samsungbutiken jag köpte skalet på och fråga så det får bli en sväng dit.

5. Fatcamp

Fatcamp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Finns det inte dom där gester rörelserna eller använder du extra känslig touch som är till för om använder vantar?

6. larsake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte extra känslig touch inställd. Fick tips om att jag själv kanske avvisar samtalet av misstag när jag drar upp mobilen ur fickan genom skjorttyget mot bröstkorgen. Kanske är det så?

7. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Inte helt omöjligt, men jag har då själv aldrig lyckata med det.