Samtal bryts med ett surr

Diskussion i 'Blade' startad av stu, 11 jan 2011.

1. stu

stu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag fick min Blade strax innan jul började jag genast modda den. Låste upp och la in Modacos Froyo. Telefonen vägrade starta, så jag tryckte istället in Filijonk (2.1) och nu fungerade telefonen.

Men sedan dess och på alla custom ROM:s jag kört in (och även Orange original) uppträder följande problem - en bit in i varje samtal, oavsett om jag ringt upp eller svarat, bryts samtalet (jag kan varken höra eller höras) av ett surrande ljud av olika hög volym. Telefonen blir dessutom tokseg men fungerar. Inga nya samtal kan göras (ja, jag kan ringa och komma fram, men ingen hör mig och allt jag hör är surret) förrän jag startat om luren igen. Fenomenet uppträder ibland efter några sekunder, ibland kan det ta några minuter innan det dyker upp. Jag har prövat alla möjliga roms, både 2.1 och 2.2, t ex Swedish Snow, Fibblesans och JapJello, utan framgång.

1. Har nån liknande problem? Nån idé vad man kan testa för vidare felsökning?
    2. Kan telefonen återställas så man kan skicka tillbaka den till Telia (för det kan ju vara så att felet fanns från början, testade den aldrig innan jag började mecka)? Alltså, finns original-ROMen nånstans och kan man låsa telefonen igen?

EDIT: Läst lite och ska testa detta när jag kommer hem imorgonkväll:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=30209

Ändå intressant att höra om fler har liknande problem...

Last edited: 11 jan 2011