Samtal fungerar inte med HBH-DS970

Diskussion i 'Hero' startad av sabz, 5 aug 2010.

1. sabz

sabz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena

Jag har ett HBH-DS970 blåtand från Sony Ericsson som jag försöker få att fungera med min Hero. Jag får musiken att spela i lurarna men jag får inte dit samtalen. Om jag kollar på alternativ för HBH-DS970 i telefonen så är telefonens ljud urbockat. Försöker jag bocka i det igen så händer ingenting. Medialjudet funger alltså utan problem.

Någon som har haft samma problem?

2. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Ta bort parningen, starta om telefonen och testa para om igen

3. sabz

sabz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat starta om nu tre gånger. När jag försöker ansluta så får jag "Obs! Det gick inte att ansluta till HBH-DS970"

Medialjudet ansluts men inte telefonljudet. Någon som har haft samma problem eller som känner till något?

Det ska ju lixom funka :(

4. sabz

sabz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lösning:

Efter mycket extremt googlande så hittade jag svaret skrivet på SEs sida :D
    Och efter detta fungerar det.

Jag kan inte besvara samtal via headsetet med Bluetooth™.
    Kontrollera följande om du inte kan besvara samtal via headsetet:
    a) att headsetet är fulladdat, påslaget och inom räckhåll för telefonen (inom 1 meter)
    b) att Bluetooth™ är aktiverat i telefonen (mer information finns i användarhandboken till telefonen)
    c) att headsetet har kombinerats med din telefon på rätt sätt
    Obs! Om headsetet tidigare har använts med en annan telefon måste det återställas innan det kombineras med den nya telefonen. Anledningen är att även om headsetet har en flerpunktsomkopplare som gör att flera A2DP-källor (telefoner/enheter som kan direktuppspela musik via Bluetooth™) kan anslutas till headsetet, kan inte flera telefoner anslutas, bara en (den första). Direktuppspelad musik från en annan telefon fungerar, men då kan du inte hantera samtal. Om du får ett samtal tystnar musiken. Det hörs dock ingen ringsignal i headsetet och du måste hantera samtalet via telefonen. Överföringen av ljud/samtal till headsetet fungerar inte och du får ett meddelande om att det inte gick att ansluta via Bluetooth™. För att åtgärda problemet måste du återställa headsetet innan du kombinerar det med den andra telefonen.

Hur återställer jag Bluetooth™-headsetet?
    Gör så här:
    1. Kontrollera att headsetet är avstängt och tryck sedan på av/på-knappen och håll den intryckt i fem sekunder. Du hör en ljudsignal efter den första signalen. Headsetet kan nu läggas till.
    2. Tryck på av/på- och samtalshanteringsknappen samtidigt och håll dem intryckta i fem sekunder. Headsetet stängs av. Headsetet återställs nu.

5. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Tack sabz för förklaringen, hade själv funderingar varför inte mitt fungerade att föra samtal med. Jag har inte lagt stor möda på det i och med jag kör ett annat att föra samtal i.

6. Snowballrider

Snowballrider Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra jobbat..

Testade det för en vecka sedan, fick förstås samma bekymmer..

Bugar för ett härligt sökarbete zabz!!! :)