Samtal kopplas ned

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av jonsson07, 22 sept 2010.

1. jonsson07

jonsson07 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med att samtal kopplas ned ganska frekvent. Ibland efter bara några sekunder, ibland efter en längre stund. Svjv har jag inte dålig mottagning, och jag sitter still när jag pratar. Det händer både på inkommande och utgående samtal.

Gjorde precis en system software update check och den fann ingenting. Software information säger att det är version 2.10.405.2. Jag har tele2 som operatör.

Är det någon som haft liknande problem? Finns det något sätt att se anledningen till att ett samtal kopplas ned? Förslag på lösningar?

2. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har ingen lösning men har samma problem...

3. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har själv Tele2 och upplever samma problem. Va samma sak med min gamla mobil. Bytte sim Kort och det har inte hjälp. Så som jag har uppfattat det verkar det mest hände oss som har tele2. Irriterade

4. jonsson07

jonsson07 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För min del var det definitivt inte samma sak med min gamla mobil, en Sony Ericsson T700. Visst, jag hade nedkopplade/tappade samtal med den också, men inte tillnärmelsevis så ofta som nu.

Dessutom känns det som att problemet med Desiren kommit de senaste 2 veckorna (har haft mobilen i ca 6 veckor).

Efter att ha googlat verkar det finns 3 olika förslag; ställa om till enbart gsm eller enbart 3g istället för automatiskt, prova med headset samt göra reset av telefonen. Har bara provat headset än, men jag har fått samma problem då jag använder det. Ska prova ställa om till enbart gsm ett tag.

5. Erlandsson23

Erlandsson23 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ställ om till endanst wdma istället för gsm!