Samtal - täckningsproblem

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Stromma, 2 jun 2011.

1. Stromma

Stromma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Som rubriken lyder så har jag plötsligt fått problem med att jag får dålig mottagning på telefonen. Det resulterar i att jag tappar täckning och missar en massa samtal som aldrig kommer fram, vilket märks på antalet sms jag får från telia om att xxxx har försökt att nå dig, utan att jag har något missat samtal på telefonen.

Vid samtal är ljudkvalitén dålig överlag och med spännande inslag av en massa konstiga och mindra trevliga ljud. Dom flesta samtal bryts dessutom ganska snart.

Jag tänker givetvis lämna in telefonen, vilket är surt då anovo inte är dom snabbaste i världen, och att vara utan den i jobbet för x antal veckor känns inget vidare.

Finns det något utöver hårdvaraufel som skulle orsaka det här? Jag har ingen större lust att jag göra en hardware reset med tanke på det jobb det trots allt innebär med ominstallering av appar (många) och synkning av konton (också många), iaf om det inte är troligt att det kommer att göra någon skillnad. Att anovo sedan gör det vid en service är en annan sak.

Det enda jag har installerat /avinstallerat den sista tiden är spelet Cordy. Tror dock inte att det är det som har ställt till det.

Seriösa förslag och tips på vad som kan vara värt att prova för att slippa skicka luren till anovo tas tacksamt emot.

2. aliendavid

aliendavid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har du säkerställt att det är hårdvarufel? Alltså provat annat sim-kort i din tele och ditt sim-kort i annan tele?

Kan ju också vara driftstörning hos din op?

Du skriver att det kommit plötsligt, hade det hänt något särskilt med telefinen precis innan? Smäll/fukt?

Om du säkerställt att det verkligen är hårdvarufel så finns det nog inte så mycket mer att göra än att skicka in den...vad har du själv undersökt för att komma fram till att det är hårdvaran och inte mjukvaran som felar, vilket en fabriksåterställning skulle lösa?

3. Stromma

Stromma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Efter två vändor till Anovo dömdes telefonen ut som fuktskadad. Vad jag tycker om Anovos hantering av ärendet ska jag inte gå in på, men jag hoppas att det kommer fler alternativ till dom snart.

Det blir inte heller någon mer Desire av den gamla modellen nu utan någon av dom nyare modellerna. Men jag kommer att sakna Desiren då den bortsett från det inbyggda minnet fortfarande är bland det bästa som finns enligt mig, speciellt dom tidiga med amoledskärm som jag hade.