Samtalshistorik/Kontakter efter 2.1

Diskussion i 'Hero' startad av logaritm, 18 jul 2010.

1. logaritm

logaritm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har hittat en nyhet i 2.1 som jag stör mig något otroligt på. Öppnade man telefonläget i 1.5 och började skriva typ "eva" hamnade den "eva" eller motsvarigheten enligt t9 man senast ringt upp/tagit emot samtal från överst i listan. Jag tyckte det var praktiskt eftersom att senast ringda nummer ofta är de personer man oftast ringer. Nu måste jag antingen rensa i historiken eller skrolla ner varenda gång jag ska åt ett nummer som ligger efter i bokstavsordning men som är uppringt senare. Vet någon om man kan ställa in detta elände någonstans? Haha, inte för att det är så jobbigt att rensa i historiken, men det var så mycket bättre när det skötte sig självt!

Sen har jag märkt att när man söker i telefonläget tas samtliga kontakter med, även om man i kontaktläget valt att de inte ska visas. Jag får exempelvis upp mina sim-kontakter som jag valt att inte visa bland kontakterna när jag gör en sökning i telefonläget (och följaktligen åtskilliga dubletter) vilket inte heller hände innan uppdateringen. Är detta en inställning eller bara en dum ändring HTC gjort?

Tack på förhand! /LN

2. Ollec

Ollec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta verkar dessvärre vara en dum ändring HTC gjort. Speciellt det senare stör jag mig jättemycket på. En lösning skulle vara glädjande. Det var någom som sa att det avhjälps genom att länka alla kontakter på SIM-kortet med respektive kontakt i Google men det tar ju en bra stund. Ett annat alternativ är väl att rensa SIM-kortet.

3. logaritm

logaritm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Attans! Gör nu ett försök att radera alla sim-nummer, bättre än inget i alla fall! Undrar vad de tänkte när de gjorde ändringen egentligen..