Fråga: Samtalsinspelning, call recorder eller 2-way voice recording. Expert hjälp efterlyses

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av [email protected], 1 maj 2012.

1. ted.75@hotmail.com

[email protected] Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som rubriken antyder vill jag kunna spela in telefonsamtal. Fråga är utlagd på flera andra ställen på detta forum, dock är jag inte nöjd med något svar. Frågan involverar inte juridik eller varför jag vill spela in utan bara hur man gör.

Har försökt i flera dagar i åtskilliga timmar och funnit att vissa svar indikerar att detta är relaterat till fabrikat, modell och OS, därför väljer jag att lägga ut frågan här då jag äger en Samsung galaxy S2 lte.

Har inte uppdaterat eller ”rotat” något, vet inte exakt vad API eller ISC 4.0 är för något men förstår att det är relaterat på något sätt och att det kanske måste göras för att kunna spela in samtal. Om det spelar någon roll så är min telefon det man kallar ”Tele2 låst”.

Många svar antyder att operatören, Google, Samsung eller annan blockerar tjänsten på något sätt. Andra antyder att det är omöjligt rent tekniskt på grund av begränsningar i hårdvara men inget svar är klockrent.

Följande appar har jag testat:

AllCall
    AllCallRecorder
    AndroRec calls
    Auto call recorder
    Call recorder lite
    Record mic and call
    Record my call
    Total recorder s2 trial
    Total recorder trial
    VK Call recorder demo
    vRecorder

Har testat andra men det är dessa jag skrivit upp men ingen har fungerat fullt ut. Av dessa appar kan flera antingen spela in mig eller spela in motparten men ingen kan göra det samtidigt, inte på min telefon i alla fall.
    Flera av dem anser att man ska ha högtalaren påslagen så spelar den in ljudet på mikrofonen men om jag sitter på en buss eller liknande vill jag inte att andra ska höra samtalet.

Med tanke på att detta ämne behandlas på flera andra trådar så måste det betyda antingen att behovet finns eller okunskapen är stor. Hur som helst, om ni sitter på kunskap om detta, snälla, snälla, snälla dela med er om hur vi Samsung Galaxy S2 lte ägare går tillväga för att kunna spela våra telefonsamtal!

Eller svar som förklarar för en lekman varför det inte går.

Ännu bättre, om någon kan berätta om en app som fungerar till denna modell.

Med vänliga hälsningar
    Ted Andersson

Last edited: 2 maj 2012
  2. ted.75@hotmail.com

[email protected] Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle jag bara säga att jag upptäckte att det fungerar fint med appen Call recorder lite tillsammans med ett Jabra wave Corded headset. Corded innebär sladd, ej bluetooth. Headsetet fungerar säkert med andra appar med. Dock önskar jag gärna svar på ovanstående fråga för det är långt ifrån alltid jag går omkring med headsetet i fickan.

Med vänliga hälsningar
    Ted Andersson

3. mab75

mab75 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köp billigaste SE cedar, den spelar in samtal utan problem.. ;)

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

4. Storken

Storken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör med CallRecorder och ett sony ericsson HBH-DS205 blåtand
    och det funkar klockrent.
    Valde enhet samsung galaxy s2 och kernel med 2-way call recording patch
    vill oxo påpeka att min lur är rootad.

5. windomearl

windomearl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har också problem med att höra motparten (hör bara mig själv).Skulle vara toppen med tips på en app som funkar och då inte bara i högtalar mode.