Samtalsinspelning

Diskussion i 'Xiaomi Mi 10 / Mi 10 Pro' startad av StebBerg, 21 nov 2020.

  1. StebBerg

    StebBerg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2017
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    8
    Hej alla
    Kan någon som har Xiaomis Mi10 (pro t.ex) bekräfta att man kan spela in samtal native (konstant påslagen funktion) utan 3e parts appar.
    Med senaste uppdateringen som finns ute nu i nov 2020.
    Tack på förhand!
     
  2. thehero

    thehero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    MYCKET intresserad av detta jag med. Sugen på en Xiaomi, men googles block mot detta sedan 8,1 får mig att hålla kvar vid min V30.
     
  3. StebBerg

    StebBerg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2017
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    8
    Jag håller kvar i min ouppdaterade P30 pga detta...
     
  4. StebBerg

    StebBerg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2017
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    8
    Jag köpte en (valde dock att köpa via webben så jag skulle kunna returnera ifall...) och ja, det var Mi Global ROM i den som telenor säljer så där fanns det minsann ingen samtalsinspelning... :(
    Det finns tydligen bara i Europa, Indiska och Malyasian versionen... där de har mi egna Phone-app, i global har de Androids Phone app.
    Ryktet säger dock att Google har en Phone Beta -app (nästa version av Phone appen i android) och den skall ha inspelning som många anat... men det verkar inte vara så många som kan ladda hem den från play...
     
  5. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 13 Pro
    ROM:
    Xiaomi MIUI Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S9 Plus
    Om man låser upp bootloadern och flashar in EU-romen från Xiaomi European Community så fungerar inspelningen perfekt. Med den romen kan man även köra två simkort under förutsättning att man byter ut simsläden, finns på ebay. Så på min Mi Pro10 så har jag automatisk inspelning av samtalen och två simkort igång.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 8 dec 2020
  6. StebBerg

    StebBerg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2017
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    8
    Jag inser nu att jag skrev fel modell av telefon i början av tråden.. jag har köpt Mi10T Pro (alltså den nya budgetvarianten av Mi10).
    Den har dual-sim som std och det fungerar helbra (lite synd bara att man måste välja mellan 1x5G eller 2x4G men det är väl förståerligt när man läser om det).
    MEN jag har INTE fått samtalsinspelning att fungera på denna. Jag laddade ned både europiska, och indiska från MIUI ROM DOWNLOAD - Mi Community - Xiaomi och de har alla googles PhoneApp :)ingen inspelning), dock heter filen man laddar hem något i stil med "....global...india....." så jag misstänker att de lämnat de enskilda varianterna och alla gått över till global - men med vissa lokala inställningar per region.
    Men @Putte i Parken@Putte i Parken du har alltså fått det att fungera med Xiaomi European Community Men det gäller då kanske Mi10 och inte Mi10T ?
     
  7. StebBerg

    StebBerg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2017
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    8
    Jaha, har kollat lite där nu, det verkar vara nått eget race de kör på ROM..hmm, vet inte om jag är så intresserad av hemmabyggen. Men det klart, är man desperat så... lite lockande är det ju.
    Men min telefon Mi10T Pro är ändå inte omnämnd i listan så det e kanske inte så mycket att fundera på ändå.
    För att sammanfatta, samtalsinspelning går inte på Mi10T Pro outofthebox (inte ens med en ny officiell ROM from annan region).
    Det fungerar så där med Cube ACR, du kan spela in samtal du tar i telefonen men inte via bluetooth, och kvaliteten är inte det bästa. Dessutom pajar Cube så du kan inte höja eller sänka volymen på samtalet så du är liksom stuck..
     
  8. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 13 Pro
    ROM:
    Xiaomi MIUI Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S9 Plus
    Ja med deras beta rom så fungerar automatisk inspelning av samtal, både på Mi 9 och Mi 10 Pro, på Mi 10 pro fungerar det även med deras Android 10 stabel.