Samtalsinspelning

Diskussion i 'Applikationer' startad av iBibicus, 29 okt 2025 kl 18:49.

1. iBibicus

iBibicus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Jag har fungerande samtalsinspelning på min Realme GT Neo 2 med Android 13 via appen Call Recorder som jag installerade när jag hade Android 11. Den fungerar klockrent och spelar in alla samtal som görs utan headset utan problem.

Nu försöker jag installera någon fungerande samtalsinspelning som både faktiskt fungerar och inte stör ut BankID på en Samsung A14 med Android 15. Det verkar helt omöjligt att hitta en lösning som fungerar.

Jag har testat tre appar: Cube ACR, Call Recorder, Call Recorder Automatic. Ingen spelar in det den andra säger oavsett vilken ljudinställning man gör eller om Helpern fungerar som den ska.

Har kontaktat supporten för Cube ACR som är mest "hej-kom-och-hjälp-mig". Hur kan man inte ens kunna sin egen produkt?

Nu till min fråga:

Är det någon som har fått automatisk samtalsinspelning att fungera på en Android 15 mobil?
    - Utan att behöva roota eller annat extremt avancerat (det är en väns mobil och inte min så jag vill inte göra något jag inte kan ta ansvar för helt och hållet
    - Utan att det stör ut BankID
    - Utan att det informerar motparten om att samtalet spelas in (genom ett pip eller så)

Nicole gillar detta.
  2. Nicole

Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    1 635
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Hej och välkommen till Swedroid :)

Det finns ingen som inte stör ut BankID, alls, där är det helt kört. Iaf utan root.

Skvalex funkar bra i min Pixel 8 Pro, A16, ej root.

Den spelar in automatiskt och utan att meddela motparten, funkar dock inte med hörlurar, och måste stänga av den varje gång jag använder BankID.

Skulle uppskatta om du skrev vilka utvecklarna är bakom apparna du nämner, för det finns många som bara heter "call recorder" :)

Länk till XDA om Skvalex, här finns alla tips och tricks om hur du får igång appen :)

[Android 4.0+] Call Recorder - SKVALEX, record phone calls from the phone line

Last edited: 29 okt 2025 kl 20:15