Har inte testat att roota än. Bytte nu tillbaka till min andra Nexus 6p för att se om felet kvarstår efter att jag kört lumia ett tag.
För övrigt så skickade Inet tillbaka min första Nexus 6p efter en andra runda inne på service. Varken huawei eller Inet hade problem när de testade telefonen. Jag hade hoppats att mitt katastrofala telefonsamtal med Inet skulle vara tillräckligt som bevis. Under samtalet kunde kundtjänsten inte göra vad jag så alls.
Tycker det är synd att Inet avslutar mina case trots att felet kvarstår.
Edit:
Jag har nu rootat Nexus 6Pn från Siba och ändrat “persist.audio.fluence.voicecall” build.prop setting from “true” to “false.”
Återkommer inom ett par dagar när jag tagit reda på om det hjälpte.
Edit 2:
Efter att ha ringt och blivit uppringd under helgen och idag (ca 11 samtal) kan jag bara konstatera stänga av noise cancellation (brusreducering) fungerar. Det är ingen som har klagat att det låter som jag står 15 meter från telefonen. Inte heller har jag behövt sätta på speaker phone för att den jag pratar med ska höra vad jag säger.
Nu gäller det bara att lyckas övertala Huawei och Inet.se att det är fel på min första Nexus 6P så att jag kan reklamera den och få tillbaka mina pengar.
Last edited: 29 februari 2016
bernard, thorkel och RNB gillar detta.