Samtalskvalité och cm7

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av macvald, 23 aug 2011.

1. macvald

macvald Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har nu provat nästan samtliga baseband jag hittat. 218,405,502,606,614,622 och 725 med tillhörande ril på cm7 men ingen fungerar perfekt. Bäst fungerar det helt klart med 502 som jag sitter på nu, men inte perfekt. Gjorde ett test idag med och utan handsfree och det visade sig att med handsfree blir ljudet för motparten lika bra i cm7 som med stock/modaco fast utan handsfree.

Nu har inte jag någon aning om varför det är så, men har läst om olika audio-värden i hidden-menu som tydligen ska påverka telefonens mikrofon. Har dock inte läst om att det finns någon metod för att ändra dessa... Måste inte cm-teamet (arcee) vara medveten om detta? eller är just ett specifikt baseband som jag inte hittar som det fungerar bra med?

Kan tillägga att jag provat med två olika handsfree och fått samma resultat. Kan inte någon mer som får klagomål på att man hörs dåligt prova med handsfree och kolla om det blir bättre? :)

2. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

kan testa imorgon!

3. TinyTerror

TinyTerror Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Med handsfree låter jag fin fint...det har jag påpekat i andra trådar, men det har tyvärr inte blivit uppmärksammat :D

bra tråd!

4. jonas9000

jonas9000 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har samma bekymmer. Kör också 502 + ril, men har inte provat 725. Men om du testat 725 utan att det är bättre än 502, så skall jag kanske vänta med att flasha om mitt baseband.

5. macvald

macvald Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

När det ändå verkar vara en hel del som har problem, är det inte konstigt att detta inte uppmärksammas av arcee?

Nej jonas du behöver inte prova 725, 502 är fortfarande helt klart bäst..

6. droidzzz

droidzzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Syma mobile
    Telefon:
    Iphone 12 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Syma mobile
    Telefon:
    Iphone 12 mini
    någon som har hunnit jämföra dom nya rilen russia och asia? är det europe open som gäller fortfarande?