Samtalskvalitet

Diskussion i 'Allmänt' startad av purity, 22 jul 2011.

1. purity

purity Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hej!

Det verkar vara fel på vissa telefoner som får dålig samtalskvalitet, det blir eko och robotröster.

Först hade vi bara felet på HTC Incredible S, men sen visade det sig även att några Desire S och Desire HD och även en Samsung Galaxy SII hade samma problem.

Så det verkar vara ett fel i självaste android, någon som vet mer om detta och om det finns någon fix?

Jag hittar bara denna rapporterad på android issues,
    Issue 5175 - android - Call quality on Droid is poor - Android - An Open Handset Alliance Project - Google Project Hosting

och det är en gammal 'issue' för Motorola droid, men vissa skriver även där att de har samma problem på andra telefoner.

För CDMA nät verkar det finnas nån fix genom att ändra tal-codec men det hjälper ju inte här, där vi har GSM. Mer info om det här: Improved Call Quality for Incredible - xda-developers

Någon som vet något mer om detta?
    För det borde ju inte vara hårdvarufel på så många olika enheter?

2. swematte

swematte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Fast å andra sidan så finns det ju sjukt många androidmodeller utöver dom du tar upp. I min förra sgs och min nuvarande arc är det normalkvalitet,dvs skit.när ska operatörerna uppgradera ljudklvaliten?satsas enbart på bättre internet...

3. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Borde inte alla ha detta fel om det är android-fel.... kanske det vara en kombination av telefon, täckning och kvaliten hos operatören kanske.

Jag har verkligen perfekt kvalite på samtalen på min sgsII, inga ekon alls.

4. purity

purity Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja, det är det som är så knäppt. Vi har två Desire S på jobbet, den ena funkar perfekt och den andra är kass, det är samma operatör.

Men just Incredible S har jag hört är känd för detta fel och att mjukvara ska fixa det, men det har inte gjorts på våra sådana.

De pratar om nån extra mic man ska kunna stänga av, men hittar inte den inställningen, någon som vet?

Min egen Sensation har bra ljud, men fick installera en app för att boosta ljudet och få lite schysstare kvalité, vilket e lamt, borde vara så redan från början. :P

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vilken app? Jag hör dåligt så jag skulle behöva en sån.

Ang. robotröst så finns det gamla trådar som tar upp det på äldre Androidmodeller, kommer ihåg att jag läst om det men inte var. Ska erkänna att jag inte ens är säker på om det då rörde sig om androider men ett gammalt problem är det.

6. purity

purity Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hej!

Volume+ hittar du här: AndroidAudioHacks.com – Audio modifications and hacks for Android Volume+

Sen får du leka lite med confen till du hittar något som du gillar bäst, drar man på för mycket så skorrar det väl en del istället, men lite lagom så får man lite bättre boost i luren :D

7. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon: